prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Obrazovno istraživanje: Vrednovanje kao učenje na nastavi prirode, biologije i kemije

U Osnovnoj školi Izidora Poljaka Višnjica, učiteljica prirode, biologije i kemije je s učenicima 5. a, 7. a, 7. b, 8. a i 8. b razrednog odjeljenja provela anketu. Cilj provođenja ankete bio je utvrditi imaju li učenici korist od vrednovanja kao učenje.

Biti učitelj je izazovan posao, a najteže je kod ocjenjivanja kada učitelj treba vrednovati učenikovo znanje, vještine i sposobnosti. Sastavljanje rubrika s jasnim elementima i kriterijima vrednovanja olakšava nam taj dio posla. No zadatak učitelja nije samo da učenike nauči činjenice i razvije odgovarajuće sposobnosti i vještine potrebne za taj predmet. Zadatak učitelja je i da učenike nauči kako da objektivno vrednuju svoj rad i rad drugih učenika te da kritički promišljaju o svojem znanju, sposobnostima i vještinama. Sukladno tome je učiteljica kroz nastavnu godinu 2021./2022. s učenicima na nastavi prirode, biologije i kemije često provodila vrednovanje kao učenje (vršnjačko vrednovanje i samovrednovanje). Dio provedenog vrednovanja je fotodokumentiran i objavljen u digitalnoj knjizi kojoj se može pristupiti putem priložene poveznice

Na kraju nastavne godine provedeno je istraživanje o tome smatraju li učenici da je primjena vrednovanja kao učenja u nastavi korisna za njih. U tu svrhu je Formsu pripremljen anketni upitnik čijem sadržaju se može pristupiti putem priložene poveznice.

Anketni upitnik je ukupno riješilo 53 učenika. Rezultatima anketnog upitnika može se pristupiti putem priložene poveznice. Rezultati istraživanja pokazali su da:

  • je učenicima korisno što imaju dostupne rubrike po kojima se vrednuju njihovi radovi i znanje
  • rubrike za usmeno provjeravanje učenicima pomažu u procesu učenja
  • rubrike učenicima pomažu kod izvođenja aktivnosti koje im zada učitelj
  • rubrike učenicima pomažu da sami procijene koju ocjenu bi trebali dobiti za svoj rad
  • rubrike pomažu učenicima da budu svjesniji što u budućnosti u svom radu trebaju popraviti da bi njihov rad bio bolji
  • su vršnjačko vrednovanje (vrednovanje rada drugog učenika) i samovrednovanje (vrednovanje vlastitog rada) korisni za njihovo obrazovanje
  • samovrednovanje tijekom usmene provjere pomaže učenicima da budu svjesniji na kojoj je razini njihovo znanje
  • samovrednovanje i vršnjačko vrednovanje pomažu učenicima u razvoju kritičkog mišljenja
  • vrednovanje kao učenje pomaže učenicima da budu objektivniji i realniji u vezi svojeg znanja
  • učenici žele da se i u nastavku njihova školovanja za vrednovanje radova u nastavi koriste rubrike