prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Obrnuta učionica u produženom boravku

U suvremenoj nastavi, ova je metoda jedna od najpopularnijih. Lako je provediva, učinkovita u usvajanju znanja i zanimljiva učenicima. Učitelju koji kontinuirano radi na vlastitom usavršavanju i ima želju odmaknuti se od tradicionalne nastave, ovo je izazov koji će zasigurno obogatiti njegove vještine poučavanja.

Izazov je i za učenika. On postaje vrlo aktivan sudionik nastavnog procesa. Materijale koje je dobio unaprijed, pregledava i proučava kod kuće u vrijeme kada mu odgovara. Dolaskom u školu razvija suradničko učenje jer učenik spontano s ostalim učenicima počinje komunicirati i raspravljati o zadanom problemu (čak i za vrijeme odmora), a na samoj nastavi puno je slobodniji učitelju izraziti što mu nije bilo jasno i/ili potvrditi usvojeno znanje.

Ovu je metodu odlučila isprobati učiteljica u drugom razredu Osnovne škole Otona Ivekovića, Zagreb u produženom boravku. Prvi korak ka ovome je odabir teme. Drugi korak je izrada materijala za učenike. Treći korak su aktivnosti u školi.

Učiteljica je odabrala trenutno vrlo aktualnu temu o zaštiti ozonskog omotača i klimatskim posljedicama kojima svakodnevno svjedočimo. Na razrednoj mrežnoj stranici, učenicima je postavila nekoliko dana ranije tri zadatka: gledanje crtića Ozzy Ozone s YouTubea (prema preporuci Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja), gledanje videolekcije koju je prethodno izradila, te rješavanje upitnika u Google obrascu kojim će učenik provjeriti svoje znanje.

Na sam dan kada su u školi trebali odraditi određene aktivnosti, primijetila je kod učenika veliko iščekivanje i motiviranost za rad. Rado su međusobno raspravljali na zadanu temu i učiteljici postavljali pitanja što nisu razumjeli. Donijeli su u školu razne sprejeve i potražili znakove koji im pokazuju da su prijatelji ozona ili prijatelji prirode. Bilo je sprejeva i koji nisu imali ništa od navedenog pa su zaključili da nisu najbolji izbor prilikom kupovine. Podijelili su se u skupine. Učenici u dvjema skupinama izrađivali su plakate, a učenici u dvjema skupinama smišljali su eko poruke i zapisivali ih i ilustrirali. Zatim je svaka skupina predstavila svoj rad cijelom razredu. Na kraju su radovima uredili školski pano. Cilj ostvaren. Potaknuli su svijest o važnosti očuvanja okoliša. A obrnuta učionica itekako je uspješno završila.

“Da sam ranije znala da je učionicu obrnuti lako, već bi davno postupila tako. Zato šaljem poruku svima: Probajte, svidjet će se i vama i učenicima!”.