Od teorije i jezika struke na stranom jeziku do prakse

Učenici strukovnih zanimanja bi trebali tijekom školovanja upoznati jezik struke i iz tog razloga se za buduće ekološke tehničare organizirala CLIL aktivnost koja se sastojala od proširenja vokabulara iz područja struke na engleskom jeziku, ponavljanja prethodno usvojenog kroz predmete struke te praktične primjene naučenog.

Prirodoslovna škola Split obrazuje buduće ekološke tehničare koji tijekom četverogodišnjeg obrazovanja stječu znanja iz prirodoslovnih, medicinskih i tehničkih znanosti s posebnim naglaskom na uvjete zaštite okoliša u cilju očuvanja okoliša, biosfere, pedosfere i litosfere.Pošumljavanje Mosora, rujan 2021.

Na samom početku s učenicima su odrađena dva školska sata Engleskog jezika uz pomoć prezentacije pod nazivom “TREE PLANTING”. Prezentacija zahtjeva učenički aktivni angažman, potiče na kritičko promišljanje o vlastitim svakodnevnim navikama, budi ideje o pozitivnim promjenama koje učenici mogu učiniti i time doprinijeti održivom razvoju i očuvanju okoliša. Prezentacija se može prilagoditi i mlađim uzrastima na način da se gramatički oblici pojednostavne (primjerice, skraćivanjem teksta ili umjesto oblika I will have planted može se koristiti i oblik I will plant i sl.). Idući zadatak učenika bio je prevesti na engleski jezik podatke koji su usvojeni unutar strukovnih predmeta, navesti globalne probleme koji dovode do uništavanja i onečišćenja okoliša i objasniti pojam deforestacije, navesti razloge zašto je deforestaciju važno usporiti i pokušati spriječiti. Preporuka je da se ovaj dio zadataka odradi u paru ili u manjim grupama, a svaka diskusija i oluja ideja s temom zaštite okoliša je dobrodošla.

Učenici su prezentiranim gradivom također učili i stadije razvoja biljke na stranom jeziku i dobili informacije o osobi poznatijoj pod nadimkom “Šumski čovjek iz Indije”. Naposljetku, učenici dobivaju upute na stranom jeziku kako posaditi stablo i izlaze iz prostora učionica primijeniti naučeno. Naime, učenici su se kao volonteri priključili akciji pošumljavanja Boranka i pomogli pri sadnji stabala na požarom uništenim padinama Mosora. Boranku je pokrenuo Savez izviđača Hrvatske nakon katastrofalnog požara 2017. godine, a učenici škole su dali doprinos ovoj najvećoj europskoj volonterskoj akciji pošumljavanja požarišta. Svi oni koji nisu u mogućnosti pridružiti se sličnim akcijama, mogu provesti manje ekoaktivnosti sadnje u školskom vrtu, na balkonima učionica ili u okružju svog doma.