Održite radionicu za učenike i podržite njihovo mentalno zdravlje

Utjecaj medija i medijskih sadržaja na mentalno zdravlje djece i mladih glavna je tema 4. Dana medijske pismenosti, koji se održavaju od 19. do 25. travnja 2021.

Toj su temi posvećeni i novi  pod nazivom “Digitalni mediji i mentalno zdravlje“, koje su u sklopu Dana medijske pismenosti objavili Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku, a dostupni su za preuzimanje u digitalnom obliku na portalu medijskapismenost.hr.

Autorice ovih materijala su socijalne pedagoginje, odnosno psihologinje i psihoterapeutkinje Sabina Mandić, Sanja Radić Bursać, Josipa Mihić i Miranda Novak s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Dušanka Kosanović iz organizacije Familylab Hrvatska.

U uvodnom dijelu materijala objašnjeno je zašto mladi koriste društvene mreže, koje svoje potrebe time nastoje zadovoljiti te kako društvene mreže utječu na samosvijest, odnosno na poznavanje samih sebe i na nošenje s različitim psihološkim stanjima. Posebna su poglavlja posvećena i važnosti bliskih odnosa u adolescenciji, influencerima i uzorima u životima mladih osoba te problemu ovisnosti o internetu.

Zatim slijede prijedlozi pet radionica namjenjenih učenicima viših razreda osnovne škole i srednjoškolcima: Moje potrebe i društvene mreže; Samosvijest; Odnosi na mreži vs. odnosi uživo; Influencer ≠ uzor – kakva je tu veza?; i Ovisnost o internetu – istina ili mit?

Svaka radionica sadrži opise nekoliko aktivnosti i radne listiće, a tu je uvijek i neki izazov – dodatna aktivnost koja se učenicima može zadati i kao domaća zadaća.

Preuzmite edukativne materijale ‘Digitalni mediji i mentalno zdravlje’

 

Vijest je prenesena s mrežnih stranica Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće.