U OŠ Sveti Petar Orehovec posljednjih godina primjećujemo opadanje kvalitete čitanja na glas kod učenika razredna nastave, a i onih u predmetnoj nastavi te smo zato pokrenuli projekt pod nazivom “Glasno i jasno: Put do čitalačke pismenosti”.

U OŠ Sveti Petar Orehovec posljednjih godina primjećujemo opadanje kvalitete čitanja na glas kod učenika razredna nastave, a i onih u predmetnoj nastavi te smo zato pokrenuli projekt pod nazivom “Glasno i jasno: Put do čitalačke pismenosti”.
U ovom radu biti će prikazane teorijske činjenice o postupku, metodama i tehnikama razvoja čitalačkih vještina kao i praktični primjeri kojima su učiteljice poticale razvoj vještine čitanja kod svojih učenika kroz projekt „Čitanjem putujem u svijet mašte“ iz Osnovne škole don Lovre Katića iz Solina.
Učenici trećih razreda Poštanske i telekomunikacijske škole u Zagrebu sudjelovali su u mobilnosti Erasmus+ projekta pod akreditacijom na temu čitalačke pismenosti.
Oko 500 natjecatelja iz šest zemalja okupilo se na 5. Milenijskom natjecanju iz kreativne industrije, koje se od 5. do 7. prosinca održava na osječkom Ekonomskom fakultetu (EFOS).
U Osnovnoj školi „August Šenoa“ iz Osijeka, knjižničarka Anica Bokor provodi niz aktivnosti i projekata posvećenih čitanju, a učiteljica Mirna Lišnić se već u prvom razredu susrela s djecom koja znaju i vole čitati, ali i s učenicima koji imaju slabije razvijen rječnik, poteškoće u glasovnoj analizi i sintezi, a samim time i poteškoće u usvajanju vještine čitanja i razumijevanja pročitanog.
Učenici 3. razreda Osnovne škole don Lovre Katića u mjesecu rujnu obilježili su Međunarodni dan pismenosti. Ovaj važan datum obilježen je u suradnji sa školskom knjižničarkom koja je djecu uvela u razumijevanje pojma pismenosti te razvila u njima spoznaju potrebe kontinuiranog učenja i spremnosti za svakodnevno opismenjavanje svakog pojedinca.
Učenici drugog razreda Osnovne škole Ante Curać – Pinjac iz Žrnova na otoku Korčuli obilježili su Dan hrvatskih knjižnica na način da su posjetili gradsku knjižnicu u kojoj su ih knjižničarke pričom motivirale na čitanje.
Ministarstvo kulture i medija objavilo je otvoreni privremeni poziv na dostavu projektnih prijedloga pod nazivom “Čitanjem do uključivog društva”. Provedbom poziva doprinijet će se ostvarenju ciljeva Nacionalne strategije poticanja čitanja koju je Vlada Republike Hrvatske usvojila 2017. godine za razdoblje do 2022. godine.