Film #STOPcyberbullyingu Dramsko-medijske skupine OŠ Dragalić bio je dio programa 13. Festivala prava djece, održanog u listopadu i studenom 2021. Dječji žiri Festivala proglasio ga je filmom koji najbolje opisuje stanje djece i mladih u Hrvatskoj danas i teme koje ih muče.
Kako roditelji mogu smanjiti negativan utjecaj medija na djecu
Aktivno posredovanje gledanja audiovizualnih sadržaja podrazumijeva različite aktivnosti u kojima roditelji s djecom razgovaraju o sadržajima koje će gledati i zašto, odnosno o sadržajima koji nisu primjereni za gledanje i zašto te o sadržajima koje su gledali i kako su ih razumjeli. Pritom je važno da roditelji budu vodiči djeci kroz programske sadržaje, tumače ih i interpretiraju, pojašnjavaju i o njima raspravljaju i daju mišljenja.
Djeca kao influenceri
Među najpoznatijim svjetskim influencerima nalaze se i maloljetnici, pa čak i djeca predškolske i rane školske dobi. Mnoge od njih u virtualni su svijet uključili njihovi roditelji i na taj način počeli zarađivati.
Priprema za radionicu o ovisnosti o internetu
Iz edukativnih materijala “Digitalni mediji i mentalno zdravlje“, objavljenih u sklopu 4. Dana medijske pismenosti, prenosimo vam prijedlog radionice o ovisnosti o internetu s mrežnih stranica Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće.
Ideje kako integrirati medijsku pismenost u nastavu
Kad je riječ o medijskom obrazovanju, odnosno razvoju vještina medijske pismenosti kod djece i mladih u hrvatskim školama, kao najveći izazovi ističu se nedovoljna satnica, nedostatak nastavnih materijala, neujednačena opremljenost škola i osposobljenost nastavnika za poučavanje o medijima. Iako imamo mnogo odličnih primjera dobre prakse, koji su često predstavljeni u rubrici Učitelji na portalu medijskapismenost.hr, mnogi se pitaju odakle krenuti.
Valentinovo, književnost i eTwinning
Učenici 8. razreda Osnovne škole dr. Franje Tuđmana, Brela u sklopu eTwinning projekta “Our favourite books as news” obilježili su Valentinovo.
Materijali za nastavni sat o sigurnosti na internetu
Dan sigurnijeg interneta, koji se obilježava svake godine drugog utorka u veljači (ove godine 8. veljače), dobar je povod za posvećivanje barem jednog nastavnog sata ovoj važnoj temi. Na portalu medijskapismenost.hr postoji posebna rubrika Sigurnost na internetu u kojoj se mogu pronaći korisne informacije i prijedlozi tema za razgovor, kao i vježbe koje se mogu provesti s učenicima.
Projekt “Igram, pišem, lajkam”
Projekt sportskog novinarstva Hrvatskog školskog sportskog saveza “Igram, pišem, lajkam” nastavlja s radom u 2022. godini. Projekt je obnovljen i proširen te će u modificiranom obliku obrazovati i uključitih novih 20-ak učenika novinara u aktivnosti školskog sporta.
Društvene mreže i socijalna usporedba
Različiti medijski korisnici društvene mreže koriste na potpuno drugačiji način. Pritom osobito možemo razlikovati aktivno i pasivno korištenje mreža.
Ideje za razvoj medijske i emocionalne pismenosti djece od 12 i više godina
Kakve emocije bude razni mediji? Zašto su određeni filmski prizori nekima uzbudljivi, a nekima strašni? Što čini neku videoigru zabavnom ili neki oglas dirljivim? Kako napraviti medijski sadržaj koji će nekoga preplašiti ili pak usrećiti?