U sklopu međunarodnog projekta EduMediaTest, koji u Hrvatskoj provodi Agencija za elektroničke medije, u svibnju 2021. uz podršku Ministarstva znanosti i obrazovanja provedeno je testiranje učenika iz 15 srednjih škola diljem Hrvatske, pomoću interaktivnog digitalnog alata za evaluaciju razine medijske pismenosti.
Otvorene prijave za virtualnu Godišnju konferenciju eTwinninga na temu medijske pismenosti
Godišnja eTwinningova konferencija “eTwinning i medijska pismenost: uključiva zajednica i inovativni IKT alati” održat će se 4. i 5. studenoga 2021. u organizaciji Nacionalne organizacije za potporu eTwinningu koja djeluje u okviru Agencije za mobilnost i programe Europske unije.
Djeca kao influenceri
Među najpoznatijim svjetskim influencerima nalaze se i maloljetnici, pa čak i djeca predškolske i rane školske dobi. Mnoge od njih u virtualni su svijet uključili njihovi roditelji i na taj način počeli zarađivati.
6 vježbi medijske pismenosti u kojima analizirate školske mrežne stranice
Mrežne stranice vaše škole jednostavan su primjer izvora koji možete analizirati s učenicima, no za slijedeće vježbe možete odabrati i neke druge stranice. Vježbe su dio obrazovnih materijala ‘Fake ≠ fact: Uvođenje kritičkog vrednovanja izvora u učionice’, objavljenih u sklopu 2. Dana medijske pismenosti u partnerstvu s Veleposlanstvom Kraljevine Švedske.
Kako nakon praznika ponovo uvesti pravila o korištenju medija
Je li više slobodnog vremena tijekom ljetnih mjeseci i za vas i vašu djecu značilo više gledanja televizije, igranja videoigara i surfanja internetom? Čak i ako se inače dosljedno držite pravila o tome koliko vremena u danu djeca smiju provesti uz medije, možda ste, kao i mnogi drugi roditelji, preko ljeta bili popustljiviji.
Tehnologije i tehnike stvaranja i ciljanja dezinformacija
Dezinformacije nisu nov fenomen. One postoje otkad je čovječanstva. Ono što je danas novo njihova je digitalna distribucija i brzina širenja, raznolikost aktera koji sudjeluju u njihovoj proizvodnji i širenju te sofisticirane tehnologije za proizvodnju i dijeljenje dezinformacija ciljanim skupinama.
Hrvatsko izdanje Priručnika o teorijama zavjere
Kako razlikovati teorije zavjere od pravih zavjera, zašto su teorije zavjere toliko popularne i kako tome pridonose i društvene mreže, kako zaštiti javnost od teorija zavjere, kako ih učinkovito raskrinkavati i kako razgovarati s osobama uvjerenima u njih – sažete odgovore na sva ova i još neka pitanja donosi Priručnik o teorijama zavjere, sada dostupan za besplatno preuzimanje i na hrvatskom jeziku.
Influenceri od kojih možemo učiti
Jeste li upoznati s hrvatskim influencerima i čime se bave? Kao i diljem svijeta, i u Hrvatskoj je moguće pronaći različite skupine influencera, no ovim vas radnim zadatkom potičemo da detaljnije istražite neke hrvatske influencere i aktivnosti kojima se bave.
Strah od propuštanja (FOMO)
Djeca i mladi razvijaju potrebu za uporabom društvenih mreža i iz straha da ne bi propustili neki događaj stalno provjeravaju notifikacije. Potaknite ih da za vrijeme druženja s vama ili s prijateljima ne koriste mobitel i da ga isključe kada su na nastavi i na nekoj od izvannastavnih aktivnosti.
Putokaz za mudro korištenje medija u obitelji: 22 pitanja za roditelje
Koliko vremena dnevno trošimo na medije? Biramo li sami sadržaj koji gledamo ili se jednostavno prepuštamo onome što se nudi? Bojimo li se da netko ne sazna kakve su naše medijske navike?