U četvrtak, 15. veljače 2024. I. OŠ Varaždin provela je projektni dan na temu „Medijska pismenost“.
Materijali za nastavni sat o sigurnosti na internetu
Dan sigurnijeg interneta, koji se obilježava svake godine drugog utorka u veljači, dobar je povod za posvećivanje barem jednog nastavnog sata ovoj važnoj temi.
Vježbe za osvještavanje potreba zbog kojih koristimo društvene mreže
Sva su naša ponašanja motivirana našim psihološkim potrebama, a osvještavanje potreba koje nas motiviraju na korištenje društvenih mreža cilj je jedne od radionica iz edukativnih materijala “Digitalni mediji i mentalno zdravlje“.
Novinarske vrste i oblici: vijest, izvještaj, reportaža, intervju i komentar
Nisu svi novinarski tekstovi i prilozi jednaki. Razlikuju se po duljini, po formi, po obliku. To je zato što ima više novinarskih vrsta, odnosno postoji više oblika novinarskog izražavanja.
Isključivanje iz grupa na društvenim mrežama i u aplikacijama za dopisivanje
Istraživanja pokazuju da danas većina djece posjeduje pametni telefon koji im već od rane dobi omogućuje pristup internetu. Mnoga djeca većinu vremena na pametnim telefonima igraju igre ili se dopisuju sa svojim vršnjacima, često unutar različitih grupa u aplikacijama poput WhatsAppa, Vibera i slično.
Preporuke za postavljanje granica i stvaranje zdravog digitalnog okruženja
Na webinaru “Stvaranje sigurnog i zdravog digitalnog okruženja za djecu: postavljanje pravila i granica“, održanom 3. svibnja 2023. u sklopu 6. Dana medijske pismenosti, članice tima projekta “Digitalna tehnologija u obitelji: obrasci ponašanja i učinci na razvoj djece – D.E.C.I.D.E.” predstavile su preporuke i smjernice za korištenje digitalnih uređaja i medija kod djece.
Poziv Europske komisije za potporu medijskoj pismenosti za 2024.
Europska komisija objavila je poziv za dostavu prijedloga za Potporu medijskoj pismenosti za 2024. godinu. Potpora medijskoj pismenosti provodi se u okviru Međusektorskog potprograma u programu Kreativna Europa koji, osim što obuhvaća djelovanja u svim kulturnim i kreativnim sektorima (uključujući audiovizualni), obuhvaća djelovanja u sektoru informativnih medija.
Društvene mreže i socijalna usporedba
Različiti medijski korisnici društvene mreže koriste na potpuno drugačiji način. Pritom osobito možemo razlikovati aktivno i pasivno korištenje mreža.
Vrste dezinformacija: Lažna veza, lažni kontkest, izmijenjen i izmišljen sadržaj
Postoje različite vrste dezinformacija koje se javljaju u različitim situacijama i prilagođavaju različitim medijima i platformama, a kroz vrijeme i razvijaju.
Otisak i sjena vašeg digitalnog identiteta
Jedna od lekcija iz nastavnih materijala Francuskog nacionalnog centra za medijsku i informacijsku pismenost (CLEMI), koje je Agencija za elektroničke medije prevela na hrvatski u suradnji s Veleposlanstvom Republike Francuske u Republici Hrvatskoj, na zanimljiv način bavi se temom digitalnih otisaka.