prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Rezultati istraživanja: Motivacija darovitih učenika

U sklopu rada Centra izvrsnosti provedeno je istraživanje o motivaciji darovitih učenika. Motivacija za ovo istraživanje je bila kako bolje prepoznati potrebe i želje darovitih učenika te ih što bolje ukomponirati u redoviti obrazovni sustav. Istraživanje daje jako zanimljive rezultate ne samo o motiviranosti za učenje nego i o emocijama koje prolaze učenici uspoređujući se s drugim učenicima. Istraživanje su provele Marijana Gudić i Marijana Bandić Buljan, dugogodišnje suradnice Centra izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije.

Motivacija darovitih učenika – rezultati istraživanja

U današnjem obrazovnom sustavu motivacija učenika igra ključnu ulogu u njihovom akademskom uspjehu i osobnom razvoju. Istraživanje provedeno među darovitim učenicima imalo je za cilj ispitati što ih motivira za učenje, s kakvim se preprekama suočavaju te kako percipiraju školsku nastavu i sustav obrazovanja.

Metodologija istraživanja

Istraživanje je provedeno putem anketnog upitnika, na uzorku od 16 učenika. Upitnik je sadržavao pitanja o njihovoj motivaciji za učenje školskog gradiva, učestalosti samostalnog istraživanja, izvorima znanja izvan škole te percepciji nastavnika i školskog sustava.

Glavni nalazi istraživanja

  1. Motivacija za učenje

Rezultati su pokazali da:

  • Tri učenika izrazito uživaju u učenju, dok je većini (8 učenika) školskih predmeta zanimljivo samo djelomično.
  • Najveći motivatori za učenje su želja za znanjem (5 učenika) i buduće mogućnosti, poput upisa u dobru školu ili fakultet (8 učenika).
  • Školske ocjene su iznimno važan faktor za motivaciju kod 10 učenika, dok ih samo 2 učenika ocjene ne motiviraju.
  1. Samostalno istraživanje i izvori znanja
  • Gotovo polovica učenika (5) bavi se učenjem izvan školskog gradiva gotovo svakodnevno, dok 7 učenika to čini nekoliko puta tjedno.
  • Najčešći izvori znanja su knjige i časopisi (6 učenika), online izvori poput članaka i foruma (5 učenika) te video sadržaji poput YouTube-a i dokumentaraca (4 učenika).
  1. Percepcija učitelja i školskog sustava
  • Samo 3 učenika smatra da su njihovi učitelji vrlo motivirajući, dok ih većina (8 učenika) smatra da je samo nekoliko učitelja doista poticajno.
  • Kada je riječ o školskom sustavu, većina učenika (7) smatra da ih djelomično priprema za buduće zanimanje, dok ih 5 smatra da ih ne priprema dovoljno.
  1. Interesi i prepreke u učenju
  • Najzanimljiviji predmeti među biologijom, kemijom i geografijom su kemija (6 učenika) i biologija (5 učenika).
  • Glavne prepreke u učenju izvan škole uključuju nedostatak vremena (7 učenika) i motivacije (8 učenika).
  • Najviše ih motiviraju eksperimenti i praktični zadaci (9 učenika za kemiju, 4 učenika za biologiju).
  1. Suradnja i društvena motivacija
  • Svi učenici spremni su pomoći kolegama, a čak 10 ih to čini s voljom.
  • Većina učenika smatra se empatičnima prema kolegama koji imaju poteškoće u učenju.
  • Kada netko drugi postigne bolje rezultate, 5 učenika osjeća blagu ljubomoru, ali ih to motivira, dok ih 7 ostaje ravnodušno.

Zaključak i preporuke

Istraživanje je pokazalo da daroviti učenici imaju visok unutarnji motiv za učenje, ali se suočavaju s izazovima poput manjka vremena i nedovoljno motivirajućeg okruženja u školi. Ključne preporuke uključuju:

  • Povećanje praktičnih i istraživačkih aktivnosti u nastavi, posebice kroz eksperimente i projekte.
  • Poboljšanje podrške učitelja, kako bi učenici dobili više inspiracije i smjernica.
  • Fleksibilniji školski sustav koji omogućava veću prilagodbu interesima darovitih učenika.

Ovo istraživanje može poslužiti kao temelj za daljnje poboljšanje nastavnih metoda koje će bolje odgovarati potrebama darovitih učenika.

Vizualizacija rezultata

Ispod je prikazan grafikon koji ilustrira glavne motivacijske faktore darovitih učenika:

Motivacija darovitih učenika – rezultati istraživanja

U današnjem obrazovnom sustavu motivacija učenika igra ključnu ulogu u njihovom akademskom uspjehu i osobnom razvoju. Istraživanje provedeno među darovitim učenicima imalo je za cilj ispitati što ih motivira za učenje, s kakvim se preprekama suočavaju te kako percipiraju školsku nastavu i sustav obrazovanja.

Metodologija istraživanja

Istraživanje je provedeno putem anketnog upitnika, na uzorku od 16 učenika. Upitnik je sadržavao pitanja o njihovoj motivaciji za učenje školskog gradiva, učestalosti samostalnog istraživanja, izvorima znanja izvan škole te percepciji nastavnika i školskog sustava.

Glavni nalazi istraživanja

  1. Motivacija za učenje

Rezultati su pokazali da:

  • Tri učenika izrazito uživaju u učenju, dok je većini (8 učenika) školskih predmeta zanimljivo samo djelomično.
  • Najveći motivatori za učenje su želja za znanjem (5 učenika) i buduće mogućnosti, poput upisa u dobru školu ili fakultet (8 učenika).
  • Školske ocjene su iznimno važan faktor za motivaciju kod 10 učenika, dok ih samo 2 učenika ocjene ne motiviraju.
  1. Samostalno istraživanje i izvori znanja
  • Gotovo polovica učenika (5) bavi se učenjem izvan školskog gradiva gotovo svakodnevno, dok 7 učenika to čini nekoliko puta tjedno.
  • Najčešći izvori znanja su knjige i časopisi (6 učenika), online izvori poput članaka i foruma (5 učenika) te video sadržaji poput YouTube-a i dokumentaraca (4 učenika).
  1. Percepcija učitelja i školskog sustava
  • Samo 3 učenika smatra da su njihovi učitelji vrlo motivirajući, dok ih većina (8 učenika) smatra da je samo nekoliko učitelja doista poticajno.
  • Kada je riječ o školskom sustavu, većina učenika (7) smatra da ih djelomično priprema za buduće zanimanje, dok ih 5 smatra da ih ne priprema dovoljno.
  1. Interesi i prepreke u učenju
  • Najzanimljiviji predmeti među biologijom, kemijom i geografijom su kemija (6 učenika) i biologija (5 učenika).
  • Glavne prepreke u učenju izvan škole uključuju nedostatak vremena (7 učenika) i motivacije (8 učenika).
  • Najviše ih motiviraju eksperimenti i praktični zadaci (9 učenika za kemiju, 4 učenika za biologiju).
  1. Suradnja i društvena motivacija
  • Svi učenici spremni su pomoći kolegama, a čak 10 ih to čini s voljom.
  • Većina učenika smatra se empatičnima prema kolegama koji imaju poteškoće u učenju.
  • Kada netko drugi postigne bolje rezultate, 5 učenika osjeća blagu ljubomoru, ali ih to motivira, dok ih 7 ostaje ravnodušno.

Zaključak i preporuke

Istraživanje je pokazalo da daroviti učenici imaju visok unutarnji motiv za učenje, ali se suočavaju s izazovima poput manjka vremena i nedovoljno motivirajućeg okruženja u školi. Ključne preporuke uključuju:

  • Povećanje praktičnih i istraživačkih aktivnosti u nastavi, posebice kroz eksperimente i projekte.
  • Poboljšanje podrške učitelja, kako bi učenici dobili više inspiracije i smjernica.
  • Fleksibilniji školski sustav koji omogućava veću prilagodbu interesima darovitih učenika.

Ovo istraživanje može poslužiti kao temelj za daljnje poboljšanje nastavnih metoda koje će bolje odgovarati potrebama darovitih učenika.

Vizualizacija rezultata

Ispod je prikazan grafikon koji ilustrira glavne motivacijske faktore darovitih učenika: