Projekt koji motivira, zabavlja, spaja i veseli – tako su “Igrom do znanja i zabave” opisali učitelji i učenici iz Osnovne škole Oroslavje zajedno s drugim sudionicima projekta.
![eTwinning projekt “Igrom do znanja i zabave”](https://www.skole.hr/wp-content/uploads/2021/03/shutterstock_64561477.jpg)
Projekt koji motivira, zabavlja, spaja i veseli – tako su “Igrom do znanja i zabave” opisali učitelji i učenici iz Osnovne škole Oroslavje zajedno s drugim sudionicima projekta.
Nastavljamo s objavom razgovora vođenih s vrhunskim stručnjacima na području suvremenog obrazovanja i objavljenih u knjizi Petra Jandrića “Znanje u digitalnom dobu: Razgovori s djecom jedne male revolucije”.
Teorije učenja tumače kako ljudi uče tj. kako ljudski mozak usvaja nova znanja. Znanstvenici se oko toga ne slažu u potpunosti te su pojedine teorije prihvaćene ili odbačene u nekom razdoblju ili od neke skupine znanstvenika.
Naš mozak uči svakodnevno, ali obično kada pomislite na učenje, prvo će vam pasti na pamet školsko gradivo. Vjerojatno vas pred kraj školske godine, pred upis na fakultet ili početak nove školske godine, zabrinjava količina gradiva koju morate usvojiti i voljeli biste kad bi postojao brz i lagan način da se sve to nauči i zapamti.
Kada učimo u uobičajenim situacijama (uz knjigu ili učitelja), u osnovi koristimo tek 20 posto naših intelektualnih sposobnosti. Međutim, naš potencijal tijekom učenja nije predefiniran i ograničen.
Posljednjih godina, a osobito uslijed pandemije COVID-19 koja je ubrzala digitalizaciju i obrazovnog sektora, sve se više učenika, roditelja i nastavnika koristi internetskim alatima za učenje i razvoj.
U knjižnici Osnovoj školi Bartola Kašića u Vinkovcima održana je još jedna radionica s učenicima 3. b razreda, u okviru projekta “Naša mala knjižnica”, pod mentorstvom knjižničarke u suradnji s učiteljicom Zvjezdanom.
Svi imamo omiljeni kanal za učenje. Ovisno o tome preko kojeg kanala više vole primati nove podatke ljude možemo podijeliti na vizualne, auditivne ili kinestetičke tipove, ali su česte i kombinacije istih. U našim se zemljopisnim širinama rijetko svjesno uči pomoću mirisa ili okusa.
SELFIE je alat za samovrjednovanje namijenjen školama za procjenu njihove digitalne spremnosti. SELFIE je pokrenut u listopadu 2018. godine kao dio Akcijskog plana za digitalno obrazovanje. Postoji na više od 35 jezika, a dosad ga je koristilo oko 770 000 korisnika (nastavnici, stručni suradnici i učenici) u preko 7000 škola u 56 zemalja.
Većina učenika i studenata za vrijeme učenja koristi kod mnogih najdražu taktiku učenja – podcrtavanje i obilježavanje ključnih dijelova literature. Mnoge od njih iznenadit će činjenica da se tako zapravo ne pamti najbolje.