Čitamo, istražujemo i učimo u knjižnici

U knjižnici Osnovoj školi Bartola Kašića u Vinkovcima održana je još jedna radionica s učenicima 3. b razreda, u okviru projekta “Naša mala knjižnica”, pod mentorstvom knjižničarke u suradnji s učiteljicom Zvjezdanom.

Pročitana je peta knjiga “Slučajevi Macana Detektiva”, autorice Nade Horvat i ilustratorice Pike Vončine i odrađene su brojne aktivnosti kojima se potiče čitanje, čitanje naglas, kritičko čitanje i upoznavanje s novim autorima i naslovima. Na početku sata, pomoću prezentacije, učenici su se upoznali s biografijama autorice i ilustratorice, naučili su da Hrvatska zemlja s preko tisuću otoka, da je soparnik tradicionalno hrvatsko jelo (pogača s blitvom), da su Stonske zidine, nakon Kineskog zida, najduži očuvani obrambeni sustav, da je kravata nastala u 17 stoljeću u Hrvatskoj i da Ludbreg nazivaju “centrom svijeta”. Učenici su se uživjeli u ulozi detektiva, zapažali su stvari i situacije oko sebe, otkrivali su koga nema i tko je skriven u prostoriji. Na staklu su ostavljali otiske prsta, na otisak nanosili izmrvljenu kredu te su prozirnom ljepljivom trakom prenosili otisak na tamni papir. Učenici su zaključili da svatko ima jedinstven otisak prsta i da se, između ostalog, međusobno razlikujemo i po otisku prsta. Sat čitanja je povezan s pretraživanjem izvora znanja kao što su enciklopedije u školskoj knjižnici i one na mreži. U Dokeo enciklopediji pretraživali su sadržaj i pronašli su bilješku o hrvatskim izumiteljima. Jedna je učenica pročitala naglas bilješku, a ostali su pomno slušali kako bi mogli odgovoriti na unaprijed postavljeno  pitanje: “Tko je Ivan Vučetić i kakve veze on ima s našom radionicom?”. Iz enciklopedije su saznali da je Ivan Vučetić hrvatski izumitelj daktiloskopije i da je uspostavio vlastiti sistem za klasifikaciju otisaka prstiju koja je prihvaćena diljem svijeta. Razgovarali su o priči “Slučaj Ježić” i učili prepoznati životinjske tragove. Analizirala se priča “Mačji cirkus” te su učenici iznosili vlastite dojmove posjeta cirkusu, o zanimanjima u cirkusu  i čime bi se bavili da rade u cirkusu. Na kraju sata, učenici su spajali specijalitete sa zemljom kojoj pripada i pisali putopis.