Pjesme na meniju

Učenicima šestih razreda zbirka “Tričave pjesme” može biti djelo za cjelovito čitanje (lektira), a u ovome slučaju radi se o učenicima koji nastavu polaze po dosadašnjem nastavnom planu i programu. 

Sat je održan u redovnoj nastavi Hrvatskoga jezika u vrijeme prije pandemije, ali se može ostvariti i u nastavi na daljinu. Motivacija za čitanje bili su humoristični autobiografski zapisi Paje Kanižaja i predstavljanje knjige – fizički izgled i struktura. Zatim su učenicima predstavljene upute:

  • osmislite ime restorana u kojemu ćete posluživati jela i čiji će glavni sastojci biti motivi iz pjesama P. Kanižaja
  • jela trebaju nositi nazive odabranih pjesama iz zbirke, a sastojci trebaju biti kreativno odabrani s obzirom na pjesničke motive
  • meni treba izraditi prema uzoru na one iz “pravih restorana”
  • na satu hrvatskoga jezika učenik predstavlja svoj restoran, cjelokupnu ponudu jela koja su na meniju i posebno “specijalitet kuće” – pjesmu po odabiru učenika, koju će recitirati “gostima” –  učiteljici i učenicima iz razreda.

Na satu lektire, učenici su predstavljali  restorane, menije i specijalitete i postavili izložbu na razrednom panou. Vrednovani su prema unaprijed zadanim kriterijima:

  • izrada menija:
  • predstavljanje
  • recitiranje “specijaliteta kuće”.

Učenici su bili vrlo zadovoljni ovim načinom interpretacije zbirke “Tričave pjesme”. Dobro su se zabavili i pokazali svoja kreativna rješenja.