prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Prijateljstvo uživo i prijateljstvo online – radionica iz medijske pismenosti

Od 24. do 28. travnja 2023. godine, u Gimnaziji Karlovac obilježeni su 6. Dani medijske pismenosti, i to radionicama koje su održane u svim razrednim odjelima za vrijeme satova razrednika.

Tema radionice bilo je prijateljstvo uživo i online, a posebnost je tih radionica u tome što su ih provodili prethodno educirani učenici. Drugim riječima, radilo se o vršnjačkom učenju. Radionicu su zajednički pripremile Ksenija Sanković iz Kinokluba Karlovac i profesorica hrvatskoga jezika Martina Vičić Crnković. One su prvo educirale i pripremile za izvedbu radionice po jednog predstavnika svakog razrednog odjela, a potom su na satovima razrednih odjela upravo ti učenici održali pripremljenu radionicu.

Radionica se sastojala od triju aktivnosti: vrijednosne osi na kojoj su učenici trebali zauzeti poziciju s obzirom na postavljene tvrdnje o prijateljstvima uživo i online, metode svjetskog kafića u kojemu je svaka grupa učenika imala svoj zadatak – pronaći prednosti i mane prijateljstava uživo, odnosno prednosti i mane prijateljstava online. Zahvaljujući Kinoklubu Karlovac, u jednome je dijelu radionice prikazan i kratki igrani film pod nazivom Offline/online? koji je u cijelosti učenički rad.

Scenarij, snimanje, režiju, montažu i glumu realizirali su učenici Gimnazije Karlovac koji su ujedno i članovi Kinokluba. Nakon radionice provedena je evaluacija koja je također dala zanimljive rezultate. Zanimljivost teme 63 % učenika ocijenilo je ocjenom odličan, a 25 % ocjenom vrlo dobar. 78 % učenika procijenilo je da im je radionica pomogla osvijestiti njihove stavove u vezi prijateljstava na društvenim mrežama, a čak 85 % učenika izrazilo je zadovoljstvo što su radionice vodili učenici. Važna je informacija i to da je 84 % učenika procijenilo temu medijske pismenosti važnom temom u životu mladih ljudi o kojoj se premalo govori u okviru redovne nastave. Svi su ovi rezultati svakako poticaj da se u školi i ubuduće organiziraju aktivnosti posvećene temi medijske pismenosti.