U četvrtak i petak, 26. i 27. lipnja 2025. godine, 43 učenika od 1. do 4. razreda, sudionici školskog projekta “Težimo izvrsnosti 9”, zamijenili su uobičajenu školsku rutinu za bogato i interaktivno iskustvo u prirodi.Ova avantura bila je savršen primjer kako se participativno učenje implementira u praksi, gdje učenici aktivno istražuju, stvaraju i druže se, stječući nova znanja i jačajući timski duh.
Dvorac Stara Sušica
Smješteni u idiličnom ambijentu povijesnog dvorca Stara Sušica, koji danas djeluje kao dječje odmaralište pod upravom Doma mladih Rijeka, učenici su imali idealne uvjete za boravak i učenje.
Okruženi mirom i tišinom stoljetnih goranskih šuma, daleko od školskih hodnika i učionica, imali su priliku iskusiti dobrobiti boravka u netaknutoj prirodi.Ovakvo okruženje prirodno potiče svjesnu prisutnost (mindfulness), omogućujući djeci da se usredotoče na sadašnji trenutak, istinski dožive prirodu i pronađu unutarnji mir. Program terenske nastave, bio je planiran kako bi obuhvatio različite aspekte učenja i zabave.
Prvi dan: Šumska pedagogija, istraživanje i kreativnost
Jutro prvog dana započelo je s velikim iščekivanjem. Nakon putovanja autobusom iz Bedekovčine stigli su do Stare Sušice. Uslijedio je smještaj, kratki odmor te upoznavanja s dvorcem. Učenici su prije dolaska animatorica sa svojim učiteljicama igrali razne društvene igre.U popodnevnim satima prepustili su se vođenoj šetnji šumom.
Nisu samo hodali, već su aktivno promatrali, slušali i osjećali puls prirode.Učili su prepoznavati drveće, pratiti životinjske tragove i razumjeti složene ekosustave koji ih okružuju.
Ova iskustvena komponenta učenja, gdje se znanje stječe direktnim dodirom s prirodom, neprocjenjiva je za razvoj ekološke svijesti i poštovanja prema okolišu.Posebno su bile zanimljive istraživačke aktivnosti o mravima, gdje su se mali znanstvenici pretvorili u prave entomologe. Promatrali su mravlja carstva, učili o njihovoj organizaciji, komunikaciji i ulozi u ekosustavu.
Ovakav pristup potiče znanstvenu pismenost od najranije dobi, razvijajući sposobnost promatranja, postavljanja hipoteza i donošenja zaključaka.

Kreativnost je došla do izražaja na kraju puta šumom. Koristeći prirodne materijale pronađene u šumi, učenici su izrađivali jedinstvene predmete, dajući oduška svojoj mašti i pretvarajući prirodne elemente u umjetnička djela.
Nastavak je uslijedio navečer na radionici izrade suvenira.Ova aktivnost ne samo da razvija motoričke sposobnosti i kreativnost, već i jača osjećaj postignuća i ponosa na vlastiti rad.
Dan je završio zabavnim kvizom o flori i fauni Gorskog kotara, gdje su učenici na interaktivan i natjecateljski način provjerili novostečena znanja. Večer je bila rezervirana za dugo očekivani Disco i pidžama party, koji je omogućio opuštanje, ples i stvaranje nezaboravnih uspomena među vršnjacima.
Drugi dan: Sportski duh, edukacija i povratak kući
Jutro drugog dana započelo je s puno energije, uz sportske aktivnosti na otvorenom. Kroz igru i natjecanje, učenici su razvijali motoričke vještine, ali i učili o važnosti timskog rada, fair playa i međusobnog poticanja.
Sportske aktivnosti na svježem zraku doprinose i tjelesnom i mentalnom zdravlju, što je ključno za cjelovit razvoj svakog djeteta.Vrhunac drugog dana bio je posjet Centru Velike zvijeri.
Kroz moderan i interaktivan postav centra te zanimljiv edukativni film, učenici su dobili sveobuhvatan uvid u životni ciklus, navike i ulogu vuka, medvjeda i risa u ekosustavu Gorskog kotara. Posjet je potaknuo dublje razumijevanje važnosti očuvanja divljih životinja i njihova staništa, razvijajući empatiju i odgovornost prema prirodi. Centar Velike zvijeri je primjer kako se edukacija može učiniti izuzetno privlačnom i pamtljivom, koristeći suvremene tehnologije i pristupe.
Program je osmišljen i realiziran u izvrsnoj suradnji s Domom mladih Rijeka, pod budnim okom mentorica i voditeljica – Mirele Juras, Darinke Svečnjak, Danijele Paradi i Marice Celjak – učenici su bili sigurni, zbrinuti i kontinuirano poticani na sudjelovanje. Po završetku svih planiranih aktivnosti, učenici su se, premda umorni, sretno vratili u Bedekovčinu, oduševljeni i puni dojmova.
Ova terenska nastava još je jednom potvrdila kako je iskustveno učenje izvan učionice nezamjenjiv dio cjelovitog obrazovanja. Ona ne samo da produbljuje akademsko znanje, već i razvija socijalne vještine, potiče samostalnost, jača ljubav prema prirodi i stvara uspomene koje će dugo ostati u sjećanju naših mladih istraživača.
Projekt “Težimo izvrsnosti” nastavlja biti platforma za takva nezaboravna iskustva koja oblikuju buduće generacije, u skladu s vizijom Osnovne škole Bedekovčina.