Projektni zadatak – Hrvatski se jezik voli znanjem!

Povodom Dana hrvatskoga jezika učenici 2. M Tehničke škole Virovitica posjetili su Gradsku knjižnicu i čitaonicu Virovitica i prezentirali projektni zadatak ( C.1.1., A.1.1., A.1.4., A.2.7.)

Učenici su izrađivali digitalne plakate na temu povijesti hrvatskoga jezika (od početaka pismenosti u Hrvata, najznačajnijih spomenika i natpisa preko hrvatskog narodnog preporoda i filoloških škola pa sve do do suvremenosti).

Elementi (sumativnog) vrednovanja urataka i navedenih poruka (C.1.1.)

Rad mora sadržavati vizualne i jezične elemente koji izravno i neizravno upućuju na zadanu temu, a organizirani su na način da se može prepoznati medijska poruka s ciljem kulturnoga djelovanja na primatelja. Treba ostvariti dobar omjer jezičnih i vizualnih informacija/poruka koje trebaju biti međusobno usklađene, oblikovana na zanimljiv i primjeren način za učenike srednjoškolskog uzrasta.

Elementi (sumativnog) vrednovanja napisanoga teksta u digitalnom konceptu (A.1.4.)

Tekstovi su napisani u skladu s jezičnom normom standardnog hrvatskog jezika. Kod napisanih tekstova prepoznaje se vještina primjene obilježja opisnoga, pripovjednog i upućivačkoga diskursa. Sadržaj tekstova logički je povezan.

Elementi (sumativnog) vrednovanja izlaganja (A.1.1.)

Učenik jasno i sistematično govori o temi projektnog zadatka (logički povezuje informacije navedene i prikazane u radu). Govori hrvatskim standardnim jezikom tečno i s razumijevanjem prenosi informacije o temi. Koristi vrednote govorenoga jezika ističući bitne informacije. Koliko je važno ovladati umijećem javnog  govora, znaju i sami učenici koji su ovom prigodom govorili u novom okruženju, tj. Gradskoj knjižnici i čitaonici Virovitica. Nakon izlaganja povela se zanimljiva diskusija o važnosti jezika koji se najbolje uči čitanjem. S tim razlogom je i voditeljica Informacijsko-posudbene službe i Stručno-znanstvenog odjela, Mirjana Kotromanović navela važnost knjižnice. Knjižnica postaje dnevni boravak grada, a svojim radom i suradnjom doprinosi razvoju zajednice na svim razinama. Ugodno druženje prema iskazima učenika trebalo bi prerasti u pravo prijateljstvo, nakon poziva na ponovni susret kako bi se usvojila navika redovitog odlaska u knjižnicu. Provjerite koliko koraka možete načiniti u rješavanju kviza koji su osmislili i pripremili učenici. Ne zaboravite: Hrvatski se jezik voli znanjem!