Na satu razrednika kod učenika se razvija zajedništvo i suradnja. Na satovima razrednika mogu se provoditi radionice rješavanja problema, razvija zajedništvo i povjerenje uz pomoć razredne učiteljice. Djeca u ranoj dobi stječu određene socijalne kompetencije, ali polaskom u školu treba omogućiti stjecanje novih socijalnih vještina koje su potrebne za snalaženje u okolini.
Postupci rada u pedagoškim radionicama:
- oluja ideja
- igra uloga
- intervju
- vruća olovka
- vođena fantazija
- vođeno čitanje
- debata
- kolo-naokolo
Pedagoške radionice o prijateljstvu: Prijateljstvo se definira kao trajan odnos između dviju osoba koji obilježava odanost, povjerenje i prisnost. Dječje poimanje prijateljstva razlikuje se ovisno o dobi.
Radionica: Najbolji prijatelj
Tema je radionice rješavanje sukoba i prepoznavanje važnosti prijateljstva.
Uvod – učenici sami sebe predstavljaju i kažu: Ja sam __________________, moj najbolji prijatelj/prijateljica je ______________. Središnja aktivnost – čitanje priče Mišić Sivko i Sirko. Nakon čitanja slijedi razgovor o priči. Završni dio – učenici crtaju sebe i svoje prijatelje u igri.
Radionica: Vrt prijateljstva
Radionica pridonosi dobrom razrednom ozračju. Uvod – učiteljica ima vrećicu s izrezanim šarenim papirićima (onoliko boja koliko će biti skupina). Učenici izvlače papirić i kazuju što su izvukli, primjerice: “Moja je boja plava kao more.” Rečenice se ne smiju ponavljati. Središnja aktivnost – učenici su u skupinama prema boji papirića. Svaka skupina izrađuje svoj cvijet od papira. Učenici dogovaraju oblik cvijeta, latice i boju. Nakon dogovora, svaki učenik reže jednu bijelu laticu na kojoj će nacrtati svoje lice i obojiti bojom koja predstavlja skupinu. Nakon što sve izrade slijedi izrada ograde. Na ogradi trebaju napisati svoje pozitivne osobine. Završni dio – skupine prezentiraju svoj cvijet i ogradu. Lijepe na hamer papir i ukrašavaju razredni pano.
Radionica: Pravi prijatelj
U radionici se provodi tehnika vođenog čitanja. Uvod – čitanje priče Vrabac i lisica (učenici se udobno smjeste i pripremaju za slušanje priče). Slijedi razgovor o likovima iz priče. Središnja aktivnost – plakat pravi prijatelj. Svaka skupina ima izrezane riječi. Te riječi treba složiti u rečenice. Flomasterom zapisati na plakat. Izmjenjuju se u po skupinama.
Moguće rečenice:
- PRIJATELJ JE ISKREN.
- PRAVI PRIJATELJ NE LAŽE.
- PRAVI PRIJATELJ TE TJEŠI.
- PRAVI PRIJATELJ SE S TOBOM VESELI.
- PRAVI PRIJATELJ JE BOGATSTVO.
- PRAVI PRIJATELJ ZNA OPROSTITI.
Završni dio – priča uz pokret “Na selu”. Završnoj igri je cilj opuštanje. Učitelj započinje priču: “Zamislite da idemo na izlet. Došli smo na selo. Kako je zrak čist! Udahnimo ga! “Svi udahnu i izdahnu nekoliko puta. “Gle, krasan voćnjak pun jabuka. Idemo ubrati koju jabuku. Ubrane jabuke stavit ćemo u košaru.” I tako se nastavlja priča dalje.
Provođenjem pedagoških radionica potičemo i razvijamo socijalne vještine kod učenika. Moramo biti svjesni da su neka djeca omiljena u razredu, a neka teško sklapaju prijateljstva. Prema tim saznanjima provodimo i pedagoške radionice.