prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Radionice prijateljstva na satu razrednika

Sat razrednika je često zapostavljen, a osobito je važan za odgojno djelovanje i stvaranje pozitivnog razrednog ozračja.

Na satu razrednika kod učenika se razvija zajedništvo i suradnja. Na satovima razrednika mogu se provoditi radionice rješavanja problema, razvija zajedništvo i povjerenje uz pomoć razredne učiteljice. Djeca u ranoj dobi stječu određene socijalne kompetencije, ali polaskom u školu treba omogućiti stjecanje novih socijalnih vještina koje su potrebne za snalaženje u okolini.

Postupci rada u pedagoškim radionicama:

  • oluja ideja
  • igra uloga
  • intervju
  • vruća olovka
  • vođena fantazija
  • vođeno čitanje
  • debata
  • kolo-naokolo

Pedagoške radionice o prijateljstvu: Prijateljstvo se definira kao trajan odnos između dviju osoba koji obilježava odanost, povjerenje i prisnost. Dječje poimanje prijateljstva razlikuje se ovisno o dobi.

Radionica: Najbolji prijatelj

Tema je radionice rješavanje sukoba i prepoznavanje važnosti prijateljstva.

Uvod – učenici sami sebe predstavljaju i kažu: Ja sam __________________, moj najbolji prijatelj/prijateljica je ______________. Središnja aktivnost –  čitanje priče Mišić Sivko i Sirko. Nakon čitanja slijedi razgovor o priči. Završni dio – učenici crtaju sebe i svoje prijatelje u igri.

Radionica: Vrt prijateljstva

Radionica pridonosi dobrom razrednom ozračju. Uvod – učiteljica ima vrećicu s izrezanim šarenim papirićima (onoliko boja koliko će biti skupina). Učenici izvlače papirić i kazuju što su izvukli, primjerice: “Moja je boja plava kao more.” Rečenice se ne smiju ponavljati. Središnja aktivnost – učenici su u skupinama prema boji papirića. Svaka skupina izrađuje svoj cvijet od papira. Učenici dogovaraju oblik cvijeta, latice i boju. Nakon dogovora, svaki učenik reže jednu bijelu laticu na kojoj će nacrtati svoje lice i obojiti bojom koja predstavlja skupinu. Nakon što sve izrade slijedi izrada ograde. Na ogradi trebaju napisati svoje pozitivne osobine. Završni dio – skupine prezentiraju svoj cvijet i ogradu. Lijepe na hamer papir i ukrašavaju razredni pano.

Radionica: Pravi prijatelj

U radionici se provodi tehnika vođenog čitanja. Uvod  – čitanje priče Vrabac i lisica (učenici se udobno smjeste i pripremaju za slušanje priče). Slijedi razgovor o likovima iz priče. Središnja aktivnost –  plakat pravi prijatelj. Svaka skupina ima izrezane riječi. Te riječi treba složiti u rečenice. Flomasterom zapisati na plakat.  Izmjenjuju se u po skupinama.

Moguće rečenice:

  1. PRIJATELJ JE ISKREN.
  2. PRAVI PRIJATELJ NE LAŽE.
  3. PRAVI PRIJATELJ TE TJEŠI.
  4. PRAVI PRIJATELJ SE S TOBOM VESELI.
  5. PRAVI PRIJATELJ JE BOGATSTVO.
  6. PRAVI PRIJATELJ ZNA OPROSTITI.

Završni dio – priča uz pokret “Na selu”. Završnoj igri je cilj opuštanje. Učitelj započinje priču: “Zamislite da idemo na izlet. Došli smo na selo. Kako je zrak čist! Udahnimo ga! “Svi udahnu i izdahnu nekoliko puta. “Gle, krasan voćnjak pun jabuka. Idemo ubrati koju jabuku. Ubrane jabuke stavit ćemo u košaru.” I tako se nastavlja priča dalje.

Provođenjem pedagoških radionica potičemo i razvijamo socijalne vještine kod učenika. Moramo biti svjesni da su neka djeca omiljena u razredu, a neka teško sklapaju prijateljstva. Prema tim saznanjima provodimo i pedagoške radionice.