prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Razvijanje pozitivne slike o sebi i dobrih međuljudskih odnosa

U Osnovnoj školi Popovac međunarodni projekt “Me, Myself & I” provodi se već drugu školsku godinu, a u projektnim aktivnostima sudjeluju učenici razredne i predmetne nastave. S obzirom na to da se sve više govori o emocionalnoj inteligenciji i njezinom utjecaju na uspješnost, zdravlje i sve ostale dobrobiti tijekom nastavne godine 2022./2023. stavljen je naglasak na emocionalnu inteligenciju jer emocionalno inteligentna osoba je zadovoljna svojim životom, dobro je raspoložena i svoje raspoloženje prenosi na ljude oko sebe. Osim na razvoju emocionalne inteligencije koja će omogućiti svima u školi veće uspjehe i veće zadovoljstvo prilikom učenja i komunikacije s drugima, učenici su pod mentorstvom učitelja proučili utjecaj influencera na mentalno zdravlje djece i mladih te istražili odgovore na neka od pitanja za dobrobit njihovog mentalnog zdravlja. U nastavku članka saznajte detaljnije o provedenim aktivnostima.

S obzirom na to da se sve više govori o emocionalnoj inteligenciji i njezinom utjecaju na uspješnost, zdravlje i sve ostale dobrobiti tijekom nastavne godine 2022./2023. stavljen je naglasak na emocionalnu inteligenciju jer emocionalno inteligentna osoba je zadovoljna svojim životom, dobro je raspoložena i svoje raspoloženje prenosi na ljude oko sebe. Osim na razvoju emocionalne inteligencije koja će omogućiti svima u školi veće uspjehe i veće zadovoljstvo prilikom učenja i komunikacije s drugima, učenici su pod mentorstvom učitelja proučili utjecaj influencera na mentalno zdravlje djece i mladih te istražili odgovore na neka od pitanja za dobrobit njihovog mentalnog zdravlja. U nastavku članka saznajte detaljnije o provedenim aktivnostima.

Razvijanje pozitivne slike o sebi i dobrih međuljudskih odnosa

Projekt Me, Myself and I prožet je kroz cijelu nastavnu godinu na Satu razrednika učenika kombiniranog razrednog odjela petog i šestog razreda područne škole u Kneževu. Pod mentorstvom učitelja Željka Predojevića nizom aktivnosti i radionica (Moja abeceda dobrih osobina, Dobre osobine moga prijatelja s kojim dijelim klupu, Kako se osjećam na početku tjedna, Krug povjerenja i sl.), naglasak je stavljen na razvijanje pozitivne slike o sebi i razvijanju dobrih međuljudskih odnosa u razredu što trebaju postaviti temelj za zdravu komunikaciju i nenasilno rješavanje sukoba razgovorom te prihvaćanja različitosti. Učenici su u sklopu projekta imali i videopoziv s učenicima Osnovne škole Petra Zrinskog u Zagrebu u kojem su jedni drugima predstavili svoje aktivnosti, međusobno se upoznali i razvili nova prijateljstva.

Jesu li društvene mreže loše za mentalno zdravlje?

U današnjem virtualno oblikovanom svijetu u kojemu mladi traže odgovore na brojna pitanja, dvojbe, traže svoje prijatelje, istomišljenike, tzv. influencere, da ih savjetuju o životu, traže smisao sebe, utvrđuju stavove, oslanjaju se na tuđa iskustva, često lažna svjedočanstva i lažne uspjehe, učenici iz Kneževa i Popovca trudili su se osvijestiti što sve utječe na mentalno zdravlje mladih. Na satu Informatike učenici predmetne nastave izradili su digitalne materijale za svoje vršnjake, a tijekom istraživačkog rada surađivali su učenicima 6. b razreda Osnovne škole Drenje. Pod mentorstvom učitelja Gorana Podunavca nastalo je pet e-knjiga. U njima su obrađene sljedeće teme: Kako se nositi sa zabrinutošću?, Kako smanjiti ispitni stres?, Kako izgraditi samopuzdanje?, Kako se zauzeti za sebe? i Kada i gdje potražiti psihološku pomoć?

S učenicima su održane i radionice o utjecaju influencera na mentalno zdravlje djece i mladih putem društvenih mreža. Učenici su naglasili da društvene mreže kod mladih mogu izazvati negativne emocije zbog pretjerane kritičnosti oko vlastitog života ili izgleda, koja nastaje kao rezultat pretjeranog korištenja društvenih mreža koje im nameću standarde ljepote i stvaraju sliku savršenog života koji u stvarnosti ne postoji. U njihovim godinama smatraju da su posebno ranjiva skupina jer se pokušavaju definirati i stvoriti vlastitu sliku sebe, no društvo im danas poprilično otežava stvarajući im slike koje nisu prave vrijednosti zbog čega sve više mladih poseže za stvarima koje ih sputavaju u normalnom funkcioniranju (npr. djevojke se izgladnjuju kako bi imale savršeno tijelo i bile što popularnije u društvu). Neki su naveli primjere iz okoline u kojima su njihovi vršnjaci imali depresivne simptome. Mladi se mogu prevariti i uvjeriti se da će biti sretni i imati savršen život ako postanu sličniji svojim uzorima, koji često digitalno uređuju svoje fotografije i videozapise. Ponekad i sami nastoje svoje živote učiniti što više sličnima životima poznatih influencera koje prate na društvenim mrežama. Svjesni su da sve više njihovih vršnjaka smatra budu li se oblačili u odjevne komade poput influencera, imali najnoviju tehnologiju te apsolutno u svemu pratili njihov stil života, da će postati i ”sretni” poput njih, ne znajući da je ta sreća samo prividna. Zaključili su da se društvena moć influencera nikako ne smije ignorirati te da bi isti i sami trebali više pripaziti na društvenu odgovornost svojih objava.

Važnost slobodnog vremena za mentalno zdravlje

Slobodno vrijeme je dragocjeno i vrijedno vrijeme koje nam omogućuje da se opustimo, uživamo u aktivnostima koje volimo i napunimo baterije za sve izazove koje donosi život. Naše slobodno vrijeme može biti korisno i produktivno, ali također nam pruža priliku da se odvojimo od svakodnevnih obveza i posvetimo se stvarima koje nas čine sretnima. Učenici 2. i 4. razreda iz Popovca, pod mentorstvom vjeroučiteljice Sanje Kopunović Legetin, razgovarali su o značaju slobodnog vremena za njihovo mentalno i fizičko zdravlje, ali i kako mogu bolje iskoristiti svoje slobodno vrijeme. Svoje ideje i inspiraciju kako bi i drugi otkrili nove aktivnosti i hobije te se upustili u nove avanture i iskustva podijelili su putem videopoziva s učenicima trećeg i četvrtog razreda „OŠ Marije i Line“ Umag, područna škola Babići. Videopoziv je započeo predstavljanjem škola i pjesmom o osjećajima, svjesni koliko je govor o osjećajima važan za mentalno zdravlje. Spontanim prijateljskim razgovorom, uz pomoć prezentacije, predstavili su važnost slobodnog vremena i načine na koje ga svatko od njih provodi: vrijeme u prirodi, sa životinjama, sportske aktivnosti, putovanja, društvene igre, kuhanje, sviranje, pjevanje, ples itd. Učenici umaške škole otplesali su svoj ples “Nek moja Istra blista” uz šterne. Učenik Osnovne škole Popovac, Jakov Hudobec, svirao je vesele dječje pjesme na harmonici, a svi su ih zajedno pjevali. Na kraju videopoziva jedni drugima su uputili pozitivne i poticajne poruke o slobodnom vremenu, imajući na umu da aktivnosti u slobodno vrijeme pune baterije za svakodnevicu i doprinose mentalnom zdravlju pojedinca i zajednice.

Razvijanjem pozitivne slike o sebi i dobrih međuljudskih odnosa učenici trebaju postaviti temelj za zdravu komunikaciju i nenasilno rješavanje sukoba razgovorom te prihvaćanja različitosti. Završetak projekta nikako ne znači prestanak brige o mentalnom zdravlju. U maloj baranjskoj školi i dalje se nastavljaju provoditi aktivnosti koje obuhvaćaju ulaganje u mentalno zdravlje, socijalno i emocionalno učenje, emocionalnu inteligenciju, otpornost, životne vještine i karakterno obrazovanje.

Autori: Goran Podunavac (goran.podunavac) i Sanja Kopunović Legetin (sanja.kopunovic-legetin@skole.hr)