Kralj Tomislav, prvi hrvatski kralj, jedno je od najvažnijih imena hrvatske povijesti. Vladao je početkom 10. stoljeća te je ujedinio hrvatske kneževine u jedinstveno kraljevstvo. Time je postavio temelje srednjovjekovne hrvatske države. Njegova vladavina često se povezuje s razdobljem političke stabilnosti, vojne snage i kulturnog procvata. Njegov lik simbolizira državnost i nacionalni ponos.
U drugom razredu gimnazije učenici kroz nastavu povijesti detaljnije upoznaju srednjovjekovnu Hrvatsku. Upravo tada otkrivaju lik i djelo kralja Tomislava. Ne samo kao povijesnu osobu, nego i kao simbol identiteta hrvatskog naroda.
Učenici drugih razreda Gimnazije Vukovar pogledali su povijesni film posvećen životu i vladavini kralja Tomislava. Cilj ovog odlaska nije bio samo filmski doživljaj, nego i inovativan pristup nastavi povijesti. Povezivanje gradiva iz udžbenika s umjetničkom interpretacijom na velikom platnu.
Učenici su s velikim zanimanjem pratili film koji, uz povijesne činjenice, donosi i prikaz svakodnevnog života Hrvatske u ranom srednjem vijeku. Scenografija, kostimografija i glazba pridonijeli su dojmu autentičnosti, a napete bitke i borbe držale su ih u neizvjesnosti do samog kraja.
Nakon projekcije, učenici su u razgovoru s nastavnicima analizirali prikazane povijesne događaje, uspoređujući ih s onime što su naučili na nastavi. Takav pristup potiče kritičko razmišljanje, uspoređivanje povijesnih izvora i filmske interpretacije te razvija sposobnost promišljanja o tome kako se povijest prikazuje u suvremenim medijima.

Film kao obrazovni alat pokazao se izuzetno učinkovitim. Učenici su iskazali veće zanimanje za sadržaj gradiva, lakše su zapamtili ključne činjenice i razvili emocionalnu povezanost s povijesnim likovima. Kombinacija vizualnog doživljaja i nastavne obrade čini učenje trajnijim i smislenijim.
Osim u nastavi povijesti, ovakav sadržaj može se izvrsno iskoristiti i na satu razrednika. Film o kralju Tomislavu pruža priliku za razgovor o nacionalnoj povijesti, identitetu i domoljublju. Temama koje su važne za osobni i društveni razvoj učenika. Rasprava o vrijednostima poput zajedništva, hrabrosti i odgovornosti, koje film prikazuje, može potaknuti učenike na razmišljanje o vlastitom doprinosu zajednici i osjećaju pripadnosti svojoj domovini.
Odlazak u kino nije bio samo izlet, već primjer kako škola može biti prostor stvarnog doživljaja učenja. Učenici su kroz film o kralju Tomislavu dobili priliku doživjeti prošlost na drugačiji način – kroz priču, sliku i emociju. Takvi projekti jačaju motivaciju za učenje, potiču kreativnost i pomažu mladima da shvate kako se povijest ne nalazi samo u knjigama, nego i u kulturi, umjetnosti i našoj zajedničkoj svijesti.
Ovakvi primjeri dobre prakse trebali bi postati redovit dio nastavnog procesa. Povijest koju učenici dožive postaje priča koju nose sa sobom, a ne samo lekcija iz udžbenika.