prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Snaga nije u fizici, snaga je u psihologiji

U projektu koji je trajao od rujna 2022. do svibnja 2023. sudjelovali su učenici drugih razreda gimnazije A. G. Matoša, Đakovo pod mentorstvom profesorice fizike i psihologinje te učenici trećih razreda Isusovačke klasične gimnazije s pravom javnosti u Osijeku pod mentorstvom profesorice fizike.

Učenici su imali zadane aktivnosti i ishode koje su morali ostvariti u projektu. Aktivno su sudjelovali na sastancima preko platforme Zoom gdje su izmjenjivali svoja iskustva, pomagali jedni drugima i pripremali se za završnicu projekta u obliku debate. Debatirali su o potonuću Titanika, automobilskim nesrećama i šumskim požarima.

U prvoj fazi učenici su se podijelili u dva tima. Prvi tim pripremao je debatu zastupajući psihologiju, a drugi fiziku. U drugoj fazi učenici su istraživali potonuće Titanika, automobilske nesreće i šumske požare. U trećoj fazi učenici su se pripremali za debatu, prateći pri tome zadane smjernice koje su dobili od profesorica fizike i psihologije.

Debata je formalizirana, strukturirana, argumentirana rasprava na unaprijed zadanu temu u kojoj se sučeljavaju dvije suprotstavljene strane – afirmacijska i negacijska s točno definiranim zadacima. U srijedu, 31. svibnja 2023. godine održana je završnica projekta „Snaga nije u fizici, snaga je u psihologiji“ u Gimnaziji A. G. Matoša, Đakovo.

Nakon pozdravnog govora voditelja, krenula je debata. Afirmacijski tim predstavljao je i argumentirao svoj stav (3 minute), a zatim je negacijski tim predstavljao i argumentirao svoj stav (3 minute). Slijedilo je opovrgavanje gdje prvi tim iznosi stav zašto argumenti negacijskog tima nisu dobri (2 min), a potom drugi tim iznosi stav zašto argumenti afirmacijskog tima nisu dobri (2 min). Na kraju je svaki tim iznio svoj zaključak, odnosno ponavljao svoje stavove u odnosu na protivnikove (1 minutu).

Debatu je pratio žiri od pet članova koji je ocjenjivao: valjanost argumenata, jasnoću izlaganja i odgovor na protivnikove argumente. Odlukom žirija, pobjednici debate bili su učenici koji su zastupali psihologiju, odnosno drugi tim. Cilj projekta bio je iznošenje ideja, razvoj prirodoznanstvene pismenosti, razvijanje suradničkih vještina te korelacija nastavnih predmeta. Uz sudionike projekta, veliku podršku dobili su od ravnatelja obje škole, profesora i učenika. Sudionici projekta iskazali su želju za novim projektima i suradnjom.