prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

STEM radionica „Istraži i očuvaj zdravlje“

STEM radionicu „Istraži i očuvaj zdravlje“ za vukovarske su gimnazijalce organizirali predstavnici HUHIV-a s kako bi im na interaktivan i iskustven način približili znanstveni aspekt praćenja zaraznih bolesti i očuvanja zdravlja te ih potaknuti na razmišljanje o STEM području kao potencijalnom izboru u budućoj obrazovnoj etapi i profesionalnoj karijeri.

Projektni tim sastavljen je od stručnjaka HUHIV-a i partnera na projektu, Stomatološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, a projekt je financiran iz Europskog socijalnog fonda.STEM radionica_izlaganje

Cilj projekta je približavanje znanstvenih aspekata praćenja zaraznih bolesti i očuvanje zdravlja opće populacije, djece i mladih te promoviranje STEM područja razvojem znanstvene pismenosti i znanstvenog načina razmišljanja u prosuđivanju i rješavanju problema pojedinaca i društva. Stručnjaci HUHIV-a osmislili su radionicu sadržajno prilagođenu uzrastu učenika, pri čemu je fokus stavljen je na približavanje tema iz STEM područja, kao i tema vezanih za život u post-pandemijskom razdoblju te na popularizaciju STEM-a među djecom i mladima u području biomedicine i zdravstva kao potencijalnih budućih zanimanja.

Učenici su dobili uvid u STEM područje, upoznali STEM zanimanja, metodologije učenja, te su na zoran način uvidjeli brojne praktične primjere i primjene iz svakodnevnog života u zanimljivim videosadržajima o ulozi STEM-a u zaštiti zdravlja i zaštiti od zaraznih bolesti. Na taj su način proširili postojeće ali i stekli nove spoznaje o tome kako se komunikacijom i kritičkim razmišljanjem, istraživanjem, kombinacijama odgoja, obrazovanja i praktičnim primjenama dolazi do znanstvenih otkrića, praktičnih poboljšanja javnog zdravstva, informiranijeg društva, sprječavanja bolesti, produljenja života, promicanja zdravlja i poboljšanja zdravlja zajednice.

STEM radionica_3DInteraktivni dio radionice obuhvatio je istraživanje 3D modela ljudske anatomije, pogled u svijet virusa i bakterija kroz veliki broj mikroskopskih preparata, interaktivno istraživanje znanosti ljudskog tijela uz poveznicu o znanostima i znanstvenicima, rješavanje zanimljivih STEM kvizova povezanih s anatomskim modelima. Učenici koji su se istaknuli znanjem i vještinama te ostvarili najuspješnije rezultate u rješavanju kviza, prigodno su nagrađeni a svim su učenicima dodijeljene STEM diplome.

Osim što je radionica bila usmjerena na popularizaciju STEM-a, njen drugi važan cilj bio je podizanje svijesti o važnosti prevencije zaraznih bolesti poput HIV-a i virusnog hepatitisa te razbijanje predrasuda i stigmatizacije ljudi koji žive s ovim bolestima. Stručnjaci HUHIV-a objasnili su učenicima kako se HIV i virusni hepatitis prenose te kako se može spriječiti, a učenici su imali priliku postavljati pitanja i raspravljati o temi. Ovakve su radionice izuzetno važne za podizanje svijesti o zdravlju i znanosti te približavanje STEM-a djeci i mladima.

Radionica je doprinijela jačanju kompetencija učenika, oblikovanju interesa za budućim STEM karijerama te podizanju svijesti i informiranosti učenika o važnosti očuvanja zdravlja, praćenju zaraznih bolesti te sprječavanju istih. STEM radionica_Mikroskopski_Preparati

Učenici osnovnih i srednjih škola često se suočavaju s nedostatkom informacija i neizvjesnošću prilikom odabira obrazovnog usmjerenja. Bez adekvatnih informacija o mogućnostima i prilikama, često su nesigurni u svoje odluke i vrlo lako mogu propustiti priliku kojom će moći iskoristi vlastite talente i interese na najbolji mogući način. Stoga je od iznimne važnosti, unutar obrazovnog sustava, osigurati pristup relevantnim informacijama o obrazovnim programima i stručnoj orijentaciji kako bi mogli donijeti informirane odluke o vlastitoj budućnosti.

Projekt “Popularizacijom STEM-a do očuvanja javnog zdravlja” i radionica “Istraži i očuvaj zdravlje” izvrsni su primjeri kako se učenicima istovremeno može približiti znanstveni aspekt praćenja zaraznih bolesti i očuvanja zdravlja te ih potaknuti na razmišljanje o STEM području kao potencijalnom izboru za buduću karijeru.