prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Što smo sve napravili… dosadašnje aktivnosti djelatnika Gimnazije Vukovar u sklopu projekta e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola

Ovu školsku godinu obilježio je niz edukacija odgojno-obrazovnih i administrativnih djelatnika svih 150 škola uključenih u projekt “e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)”. Kako je i Gimnazija Vukovar među prvih 150 škola, djelatnici  škole s prvom edukacijom započeli su 26. rujna 2016. godine pod nazivom: “E-učitelj – suvremena nastava uz pomoć tehnologije”.

Nastavnici STEM predmeta ali i nastavnici drugih predmetnih područja te stručni suradnici u nastavi imali su priliku upoznati se s načinima korištenja digitalne tehnologije i aplikacija koje su primjenjive u samoj nastavi, ali i za pripremu nastavnog procesa, a sve s ciljem razvoja digitalnih kompetencija koje su neosporno ključni preduvjet za primjenu digitalnih tehnologija u nastavi i poslovanju škole. Domaćini edukcija su djelatnici OŠ Dragutina Tadijanovića koji zajedno sa djelatnicima Gimnazije Vukovar sudjeluju u edukaciji.

10. listopada 2016. godine održana je druga edukacija po redu a predavač Dubravko Bobovec – Algebrin sistemski inženjer za Microsoftove tehnologije i IT trener, održao je predavanje i radionicu putem koje je predstavio Microsoftovu platformu temeljenu na cloud tehnologiji Office365 koja omogućuje uporabu nekih od najkorištenijih Microsoftovih alata za suradnički rad i komunikaciju u online okruženju. Uporaba Office mrežnih aplikacija i odlazak u cloud nudi niz prednosti nad desktop varijantama poput mobilnosti i fleksibilnosti jer se ista radnja može obavljati putem bilo kojeg dostupnog uređaja poput mobitela, tableta i laptopa. Isto tako osigurava jednostavnost u pristupu, dijeljenju i kontroli dokumenata što uvelike osigurava  i olakšava suradnju i povezanost učenika i nastavnika.

Treća po redu radionica u sklopu projekta “e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)” pod nazivom “Korištenje alata za izradu digitalnih obrazovnih sadržaja” održana je 21. studenog 2016. Donijela je razmjenu iskustava vezanih za  korištenje, ali i samu izradu digitalnih nastavnih sadržaja, upoznavanje s CARNetovim sustavom za online učenje Loomen, (https://loomen.carnet.hr/) te tečajevima objavljenim u Riznici digitalnih nastavnih materijala. Radionica se bazirala na kreiranju digitalnog nastavnog sadržaja u alatu Libar unoseći tekstualne, slikovne, zvučne i video sadržaje. Libar predstavlja online uslugu za izradu, objavu i korištenje digitalnog sadržaja primjenjivog u nastavi: multimedijskih digitalnih dokumenata, prezentacija, te e-knjiga u EPUB i PDF formatu.

Četvrta po redu radionica u sklopu edukacija “e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)“ održana je 19.12.2016. i  donijela je pregršt novih saznanja vezanih za različite načine uključivanja videokonferencija u nastavni proces te dobrobiti koje ova metoda sa sobom neizostavno donosi. Praktičan dio radionice odnosio se na isprobavanje i uspoređivanje nekih od najčešćih videokonferencijskih programa (BigBlueButton, Adobe Connect, Skype For Business, Polycom Realpresence Desktop i Polycom Realpresence Mobile).

Gimnazija Vukovar prvi puta bila je domaćin održavanju pete radionice, 31. 03. 2017., pod nazivom: “Primjena scenarija poučavanja, digitalnih alata i obrazovnih trendova“ u sklopu koje su kroz primjenu specifičnih scenarija učenja pokušali definirati što učenici i nastavnici mogu učiniti s određenim skupom resursa i alata, kako bi ostvarili ishode učenja.

Djelatnici škole su iznimno zahvalni predavaču Dubravku Bobevec koji je uložio mnogo truda, volje, znanja, iskustva i vještina kako bi se, korak po korak, približili cilju i ponijeli zavidno zvanje e-učitelja.

Pored radionica, edukacija je obuhvatila i šest webinara:

  1. Sigurnost na internetu – putem kojeg su se polaznici upoznali sa potencijalnim opasnostima  koje su moguće prilikom uporabe interneta, navedeni su načini na koji se rizici mogu smanjiti te na što sve u online nastavi treba obratiti pažnju i kome se obratiti ako se dogodi povreda sigurnosti.
  2. Intelektualno vlasništvo na internetu –  webinar realiziran u kontekstu uporabe raspoloživih materijala i objave digitalnih nastavnih materijala, na kojem je predstavljena inicijativa Creative Commons, od razloga za uvođenje takvih licenci, preko korištenja raznih objekata koje su CC licencirane, do primjene istih licenci prilikom objave vlastitih digitalnih autorskih uradaka na internetu.
  3. Osnaživanje učenika za održivu budućnost kroz smisleno učenje – na webinaru je bilo riječi o kurikularnoj reformi u Finskoj, analizi provedbe te reforme iz perspektive učitelja, ravnatelja i koordinatora. Voditeljica webinara Tiina Sarisalmi govorila je o izazovima koje donosi promjena školske kulture i pedagoška uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije te kako učitelji i škole na njih odgovaraju.
  4. Problemska nastava fizike s konkretnim primjerima iz prakse – putem webinara predstavljeno je nekoliko aktivnosti razvijenih u međunarodnim i nacionalnim projektima iz fizike i STEM područja.
  5. Putem webinara: Primjena projektnog pristupa i IKT-a u Singapurskom obrazovanju, predavači Ushanthini Arumugam (Usha) i Ding Xuan Ng (Andy), St. Hilda Primary School, saznali su na koje načine se može omogućiti uključivanje učenika u razmjenu i razvoj ideja uporabom IKT-a za komunikaciju te kako  primjenjivati nove pedagoške pristupe primjerene učenicima 21. stoljeća.
  6. U slopu regionalnih webinara “Primjeri dobre prakse” koji će se održavati u različitim regijama Hrvatske prvi u nizu održan je 22. 02. 2017. u OŠ Vladimira Nazora u Križevcima. Na webinaru je Tanja Soucie, učiteljica matematike iz OŠ Silvija Strahimira Kranjčevića u Zagrebu, predstavila različite praktične primjere primjene tehnologije u nastavnim aktivnostima koje provodi sa svojim učenicima u cilju razvoja generičkih kompetencija te interesa za matematičko područje.

Djelatnici Gimazije Vukoar bili su na studijskom putovanju organiziranom u okviru aktivnosti Zajednice praktičara pilot projekta e-Škole u OŠ Vežica u Rijeci 23. ožujka, na kojem su iz prve ruke vidjeli načine primjene informacijsko-komunikacijske tehnologije, te razmijenili ideje, iskustava i znanja sa svojim kolegama.

Aktivno su se uključili u MOOC “Moodle dizajner“ i savladali korištenje najznačajnijih Moodle alata koji se mogu primijeniti pri izradi digitalnog okruženja za učenje i poučavanje te MOOC “Inovativni nastavnici: primjena obrazovnih trendova i digitalnih alata“ kako bi naučili kako izraditi i kako primijeniti scenarije učenja u istraživačkom i problemskom poučavanju.

Biti u pilot projektu e-Škole i sudjelovati u aktivnostima i edukacijama vezanim za podizanje digitalnih kompetencija djelatnika a time i razine digitalne zrelosti škole, čast je i privilegij. Primjenom dobivene IKT opreme i baze znanja koja je već zahvaljujući nizu radionica, studijskih posjeta i webinara na zavidnom nivou, zasigurno će utjecati na podizanje kvalitete hrvatskog obrazovnog sustava. A svi uloženi napori od strane svih sudionika ovog pilot projekta učenicima će osigurati dobru startnu poziciju i konkurentnost na tržištu rada u području IKT-a.