prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Stres kod djece

S obzirom da još uvijek nemaju izgrađena znanja o tome kako prebroditi i savladati stresne situacije učenici 3. razreda OŠ Bakar kroz program „Trening životnih vještina“ provode različite aktivnosti kako bi pomogli sebi i svojim vršnjacima u osnaživanju i izgrađivanju sposobnosti za uspješnije nošenje sa stresom u budućnosti.

Stres je pojam koji u životu djece postaje vrlo čest. Sa stresom i raznim životnim izazovima oni se susreću češće nego prije. Teškoće poput izazova koji se stavljaju pred djecu, učenje, lošiji uspjeh od očekivanog, nedostatak vremena, nesigurne i neizvjesne situacije, vršljački pritisci, vršnjačka konkurencija, visoki zahtjevi roditelja samo su neki od izvora stresa.

Uzroci stresa kod djece su različiti i ima ih puno. Velike količine stresa kod djece mogu dovesti do razdražljivosti, slabije koncentracije, mišićne napetosti, glavobolje, osjećaja straha i anksioznosti. Kao najranjivija skupina djeca često ne znaju kako se nositi s nakupljenim stresom. S obzirom da još uvijek nemaju izgrađena znanja o tome kako prebroditi i savladati stresne situacije učenici 3. razreda kroz program „Trening životnih vještina“ provode različite aktivnosti kako bi pomogli sebi i svojim vršnjacima u osnaživanju i izgrađivanju sposobnosti za uspješnije nošenje sa stresom u budućnosti. To je samo jedan od programa prevencije stresa i nepoželjnih ponašanja koji pomažu u rješavanju stresnih situacija kod djece.

Za uspješno savladavanje stresa vrlo su važne socijalne vještine koje učenici razvijaju od prvog razreda. Zajednički rješavaju probleme, o njima razgovaraju i trude se pronaći najbolje rješenje za sve učenike. Zdrav odnos i prijateljstvo imaju važnu ulogu. Podrška prijatelja i poticaj učiteljice od velike su važnosti. Učenici se lakše nose sa stresnim situacijama, postaju otporniji i nastoje razvijati pozitivne osobine jedni kod drugih. Na prihvatljiv način izražavaju svoje emocije i postaju sigurniji u sebe. Uče da na stres često ne mogu utjecati, ali mogu utjecati na daljnje ponašanje i na svoju reakciju kako se ne bi osjećali tjeskobno i tužno.

Učenici na Satu razrednika provode opuštajuće i ugodne aktivnosti koje im pomažu da se nose s neugodnim situacijama. Na ovaj način stječu alate koji će im zasigurno koristiti tijekom odrastanja i u budućnosti. U učionici su napravili Antistres kutak koji ponekad posjete oni učenici koji se u određenom trenutku osjećaju žalosno, usamljeno ili se boje. U kutku se nalazi antistres bojanka te se učenici za vrijeme odmora opuštaju bojajući prigodne sličice. Ova aktivnost pomaže učenicima da se kreativno izražavaju te im omogućuje nastavak daljnjeg  sudjelovanja na nastavi.

Stres je nešto s čime se svakodnevno susrećemo. Doživljavamo ga ugrožavajućim i teško savladivim. Stres je najčešće povezan s neugodnim i negativnim situacijama koje učenici često mogu izbjeći ako na vrijeme steknu širi spektar strategija suočavanja sa stresom. Uspješno savladavanje stresa učenike može ojačati i potaknuti ih na uspješno rješavanje problema.