Stručna konferencija: Učenici dvostrukih posebnih potreba

U utorak, 29. ožujka 2022. godine, održana je Stručna konferencija Učenici dvostrukih posebnih potreba na kojoj je sudjelovalo 130 sudionika.

Stručnu konferenciju Učenici dvostrukih posebnih potreba organizirale su Nina Glavan, stručni suradnik socijalni pedagog u Osnovnoj školi Šime Budinića Zadar i Elvira Vučković, stručni suradnik psiholog u Osnovnoj školi Privlaka, Jurja Barakovića Ražanac i “Petar Zoranić” Nin, u edukaciji RITHA Practitioner Programme, Radboud University iz Nizozemske. Njihovu edukaciju financirao je Grad Zadar, odnosno, Zadarska županija.

Uz organizatore, na konferenciji su kao predavači sudjelovale i Sanda Šoić, stručni suradnik socijalni pedagog u Osnovnoj školi Zamet u Rijeci; Linda Kolić Sobol, stručni suradnik psiholog u Osnovnoj školi Brajda u Rijeci, kao i Nana Gulić. Sanda i Linda su bile sudionice “Edukacije učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja odgojno-obrazovnih ustanova grada Rijeke za izgradnju kapaciteta za identifikaciju i rad s darovitim učenicima” u organizaciji International Centre for innovation in Education (ICIE) i Grada Rijeke, a Nana koordinator. Ciljevi konferencije su bili razmjena iskustava dobre prakse i stvaranje mreže međusobne podrške.
Konferenciju je slušalo 130 sudionika, stručnih suradnika, učitelja različitih profila i roditelji učenika dvostrukih posebnih potreba.

Konferencija je započela predavanjem Elvire Vučković “Zašto o učenicima dvostrukih posebnih potreba?” u kojem je objašnjeno tko su učenici dvostrukih posebnih potreba (učenici koji imaju teškoće, ali i daroviti su), koje su njihove potrebe i specifičnosti, naglašene su koje su najčešće pogreške u identifikaciji i radu s njima. Nakon toga, predavanjem Elvire Vučković “Učenici oštećenog sluha, vida, s kroničnim bolestima, poremećaji autističnog spektra, poremećaji u regulaciji emocija i ponašanja” i Linde Kolić Sobol  “ADHD, teškoće u učenju, disleksija”, sudionici su detaljno upoznati s pojedinim teškoćama, objašnjeno je kako provoditi identifikaciju, na što je potrebno obratiti pažnju.

Predavanje Nine Glavan “Diferencijacija nastave” govorilo je o načinima provedbe diferencijacije i zašto je toliko važna upravo za ove učenike. Podijeljeni su primjeri iz različitih područja i tema. U predavanju Nane Gulić “Socijalno emocionalno učenje” objasnilo se da su socijalno-emocionalne potrebe učenika nerijetko važnije od akademskih, a često su zapostavljene, iako su najčešći razlog neuspjeha darovitih učenika. Predavanje Sande Šoić “Perfekcionizam” bavilo se time kako prepoznati perfekcionizam kod djece, kako utječe na njih i, naravno, kojim strategijama ga se može pokušati smanjiti. Konferencija je završila predavanjem “Primjeri iz prakse”, Elvire Vučković i Sande Šoić, u kojem su detaljno iznosile primjere iz vlastite prakse. Naglasak je bio na konkretnim primjerima u individualnom i grupnom radu, kroz projekte i izvannastavne aktivnosti. Svi sudionici su tijekom konferencije dobili prezentacije predavača, izrazili su zadovoljstvo organizacijom i sadržajem.