prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Strukturirani tečaj “Educational Robotics: Gamifying the Classroom”

U sklopu Akreditacije u području općeg odgoja i obrazovanja, nastavnica Irena Majer Postružin iz Srednje škole Ban Josip Jelačić, Zaprešić pohađala je strukturirani tečaj “Educational Robotics: Gamifying the Classroom” u Málagi, Španjolska. 

Program tečaja započeo je „ice breaking“ aktivnostima koje su poticale suradničko učenje među sudionicima tečaja iz Belgije, Hrvatske, Italije, Poljske i Rumunjske, a nastavio je proučavanjem gamifikacije i njene primjene u poučavanju. Koristeći interaktivne platforme kao što su: Kahoot!, Quizziz i Plickers, postavili su temelje za daljnje učenje. Predstavljen je i koncept pod nazivom „Flipped classroom“ (obrnuta učionica) te različiti tipovi takvog načina učenja i poučavanja te njegova primjena u svakodnevnom radu u nastavi.

Također, sudionici su se „igrali“ robotskim setom lego WeDo, otkrivajući razne mogućnosti robota i programiranja u aplikaciji WeDo 2.0. Izradivši dva projekta, naučili su kako se programiranje može približiti učenicima već od nižih razreda osnovne škole na zabavan i intuitivan način.

Drugi dan bio je rezerviran za Micro:bit i razvojno sučelje Make Code koje se može koristiti online, a istovremeno se u simulatoru rada može kontrolirati tijek razvoja projekta. Radilo se s varijablama, ulaznim i izlaznim naredbama te logičkim operatorima.

Kako je tjedan odmicao, nastavnici su dublje zaronili u funkcije Scratcha. Od petlji do događaja i varijabli, nastavnici su usavršili svoje programske vještine, otvarajući put inovativnim planovima nastave i učeničkim projektima. Fokusirajući se na praktično učenje izradom igrice Space Invaders, sudionici su stekli samopouzdanje u korištenju sučelja Scratcha i oblikovanju vlastitih projekata.

Petog dana, nastavnici su predstavili svoje novo stečene vještine kroz završne projekte prilagođene potrebama njihovih učionica. Od interakcija s robotima do kreativnih programa u Scratchu, sudionici su pokazali kako gamifikacija, programiranje i robotika mogu obogatiti iskustvo učenja učenika.