prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Svjetski dan čitanja naglas

Učenici šestih i osmih razreda Osnovne škole „August Cesarec“ iz Ivankova, potaknuti učiteljicama hrvatskoga jezika Marijom Jurić i Jasenkom Tisucki, različitim su aktivnostima obilježili Svjetski dan čitanja naglas.

Pam Allyn, američka spisateljica i svjetski poznata stručnjakinja za pismenost, 2007. godine utemeljila je globalnu neprofitnu organizaciju LitWord (Pričosvijet). Potaknuta iskustvom o nejednakim uvjetima za obrazovanje djece diljem svijeta, odlučila je osvijestiti i proširiti važnost prava na pismenost za sve ljude. Kao jedan od programa koji bi pomogao djeci ostvariti pravo na razvijanje jezičnih vještina, osmišljen je Svjetski dan čitanja naglas (World Reading Aloud Day). Obilježava se prve srijede u veljači, a svake godine ima sve više svojih ambasadora.

Naglasak pri osmišljavanju aktivnosti bio je čitati što više, uvježbavati čitanje naglas, čitati omiljena štiva. Učenici vole čitati i uvijek se raduju kada imaju priliku čitati u razrednom okruženju. Često s učenicima razgovaramo o važnosti čitanja i prednostima čitanja naglas, stoga smo aktivnosti započele prezentacijom o važnosti čitanja. Učenici su se prisjetili zašto je važno u slobodno vrijeme uvrstiti i vrijeme posvećeno čitanju, kada sve mogu čitati, koliko bi trebali čitati i koje im dobrobiti donose knjige.

Nakon toga učenici su igrali igru Priča u krug. Učenici su se upoznali s načinom nastajanja nove priče. Na pametnoj ploči bio je postavljen predložak s uputama za igru. Svaki element kompozicije priče imao je nekoliko rečenica. One su bile započete samo početnom riječju, a učenici su trebali osmisliti završetak. Zajedno su odredili žanr, a zatim krenuli stvarati priču. Pripovijedanje su započeli s Jednom davno…, a učenici su redom osmišljavali likove, mjesto radnje, događaje i vođeni uputama, došli su do završetka. Sjedili su krugu, pažljivo slušali svoje prethodnike kako bi priča imala smisla i kako bi znali u kojem smjeru trebaju nastaviti radnju. Učenici su rado sudjelovali u ovoj aktivnosti, a posebno su se radovali kada smo pročitali njihove ideje kao cjelovitu priču.

Druga aktivnost bila je pripremiti tekst za čitanje naglas. Učenici su se potrudili i na sat su donijeli različite predloške za čitanje. Neki su predstavili ulomke iz knjiga koje čitaju u slobodno vrijeme, neki su čitali omiljene ulomke iz čitanki, neki bajke, neki su napisali svoje priče i pjesme. Uživali su čitajući naglas, a za ljepši ugođaj mijenjali su i školsko ozračje. Učenici su čitali u učionici, u predvorju, na dvorištu i u školskoj sjenici. Sat čitanja bio je ispunjen poučnim, kreativnim i zanimljivim sadržajima koje će svakako ponoviti do kraja školske godine.

Svojim radovima učenici su ukrasili razredne panoe, a na kraju smo pogledali pripremljene plakate s porukama o dobrobitima čitanja naglas. Učenici su ostvarili cilj obilježavanja ove manifestacije. Razvili su svoje čitateljske navike, obogatili usmeno i pisano izražavanje, uvježbavali vještinu slušanja, razvijali kognitivne sposobnosti, kreativnost i empatiju te se svi zajedno dobro zabavili.