prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Svjetski dan filozofije obilježen virtualnom debatom

Prva riječka hrvatska gimnazija i Srednja škola Ban Josip Jelačić iz Zaprešića su obilježile Svjetski dan filozofije održavanjem virtualne debate na tezu “Umjetna inteligencija je samo alat i nikad neće zavladati svijetom”.

Online debata se održala u utorak, 23. studenog 2021. godine, u 18 sati putem platforme Teams uz korištenje digitalnog alata za kritičko promišljanje i racionalnu debatu – Kialo.edu.

Filozofija je jedan od onih teških, apstraktnih, gimnazijskih predmeta, ali ponekad se pronađu načine da to ne bude tako. Upravo s tim ciljem UNESCO je proglasio međunarodni Svjetski dan filozofije. Obilježavanjem ovog dana naglašava se trajna vrijednost filozofije za razvoj ljudske misli, za svaku kulturu i pojedinca.

Učenici obje škole su debatirali na tezu “Umjetna inteligencija je samo alat i nikad neće zavladati svijetom”. Učenici su se prethodno pripremali, ali do samog susreta nisu znali hoće li zastupati afirmaciju ili negaciju. Na taj način su trebali objektivno razmotriti i pripremiti argumente za stranu na koju su raspodijeljeni neovisno o vlastitim preferencijama. Time se uči i razvija kritičko mišljenje što je jedan od najvećih izazova današnjeg obrazovanja. Argumente su pripremali podijeljeni u dvije grupe – afirmacijskoj i negacijskoj. Međusobno su komunicirali i surađivali čime su se učili timskom radu i suradničkom učenju.

U konačnici iznosili su argumente u pisanom obliku putem alata Kialo.edu, a  rezultate debate možete vidjeti na poveznici. Navedeni alat je vrlo koristan za razvoj kritičkog mišljenja i argumentacije. Može se primjenjivati u svim modelima nastave, a izvrstan je način uključivanja svih učenika u diskusiju. Koristan je i kao priprema za pisanje eseja ili dubinsko istraživanje problema. Nakon što su iznijeli glavne argumente, odgovarali su i pobijali suparničke argumente. Na samom kraju su individualno procijenili najbolje argumente. U završnoj evaluaciji susreta učenici su pozitivno ocijenili susret, iskazali želju za organizacijom još ovakvih događanja, a kao posebnu vrijednost su istaknuli suradnju s učenicima iz drugih škola.