prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Svjetski dan knjige i autorskih prava

Svjetski dan knjige i autorskih prava obilježen u Osnovnoj školi August Šenoa iz Osijeka nizom aktivnosti.

Svjetski dan knjige i autorskih prava obilježava se 23. travnja svake godine kao simboličan datum u svjetskoj književnosti jer su toga dana 1616. godine umrli Miguel de Cervantes, William Shakespeare i Inca Garcilaso de la Vega. Odluka o obilježavanju Svjetskoga dana knjige donesena je na Općoj konferenciji UNESCO-a održanoj u Parizu 1995. godine s ciljem poticanja čitanja, promicanja izdavaštva te zaštitu intelektualnog vlasništva.

Kako bi se učenicima naglasila važnost ovog dana, učenici petih razreda Svjetski dan knjige i autorskih prava obilježili su sljedećim aktivnostima:

  1. aktivnost – napisati sastavak trodijelne strukture prema dobivenom opisniku na temu „Zašto čitati?“ (Kad si naučio/la čitati i tko ti je u tome pomogao? Sjećaš li se svoje prve u potpunosti pročitane knjige? Što najviše voliš čitati? Koje pročitano djelo za cjelovito čitanje ti je najdraže? Koje knjige su ti nezanimljive? Postoji li povezanost između čitanja i lijepog govora? Je li važno čitati?)
  2. aktivnost – iz školske knjižnice posuditi knjigu po izboru, pročitati 30-ak stranica te pročitano prepričati pred razredom i zainteresirati ih za sadržaj iste
  3. aktivnost – na donesenim bijelim majicama flomasterima nacrtati naslovnicu svoje najdraže knjige uz naslov i ime autora
  4. aktivnost – pronaći mudre misli o knjigama i čitanju te za odabrane izraditi QR kodove

Ovim su aktivnostima učenici ostvarili sljedeća odgojno-obrazovna očekivanja:

  • OŠ HJ A.5.4. Učenik piše tekstove trodijelne strukture u skladu s temom.
  • OŠ HJ B.5.1. Učenik obrazlaže doživljaj književnoga teksta, objašnjava uočene ideje povezujući tekst sa svijetom oko sebe.
  • OŠ HJ B.5.3. Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnoga teksta.
  • OŠ HJ B.5.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta.

Nakon odrađenih aktivnosti, učenici su se složili da knjiga pomaže u proširivanju rječnika, povećanju razine pismenosti, razvijanju mašte, poboljšanju pamćenja te uvelike pomaže u učenju i svakodnevnom životu. Svoje radove izložili su na pano u holu škole.