prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

„Tjedan migracija“ – Projektni tjedan u OŠ Ivana Mažuranića u Vinkovcima

Prvih šest mjeseci projekta „Migration“ (Erasmus+, KA2 projekt) u Osnovnoj školi Ivana Mažuranića je proslavljeno cijelim tjednom posvećenim projektu. Ciljevi su projektnog tjedna koji se održao 13. – 17. ožujka 2017. ne samo upoznati sve koji su u školi na neki način povezani s projektnim aktivnostima, nego i ostvarivati neke zadaće odgojno-obrazovnog procesa.

Prvi dan projektnog tjedna bio je namijenjen onim učenicima koji se vole i žele likovno izražavati. Vođeni učiteljicama Vesnom Grgurić i Slađanom Raguž stvarali su likovne radove na temu „Različiti svjetovi“. U ovoj je radionici sudjelovalo 16 učenika od 5. do 8. razreda. Za drugi su dan koordinatorice projekta Mirna Katičić i Mirela Klarić na hodnicima škole, na zidnim panoima, pripremile izložbu kojom su predstavile dosadašnji rad učenika u projektu. Izložile su prijedloge učenika za logo projekta; prezentacije o prvim migracijama Hrvata i prvim povijesno zabilježenim migracijama na području današnje Hrvatske; karte migracija Hrvata prema Austriji uz pojašnjenje tijeka i razloga migracija u tu zemlju; literarne radove Pismo djetetu migrantu; likovno-literarne radove s temom božićnih čestitki  migrantima; tekstove skupine učenika koji su posljednjih mjeseci analizirali medijske sadržaje o migrantima i knjižicu naslovljenu „Once an immigrant“ u kojoj su skupile intervjue učenika sa sugrađanima koji su nekada ili sada iz bilo kojih razloga napustili svoj dom. Taj je dan predstavljena i brošura nazvana „Prva pomoć migrantima“ koju su izradili učenici petih razreda uz vodstvo nastavnice Mirjane Javor. Brošura sadržava korisne savjete, brojeve telefona i mali hrvatsko-englesko-arapski rječnik koji bi mogao biti koristan bilo kome tko se na tlu Hrvatske nađe ne poznajući hrvatske zakone i jezik. U srijedu je održan okrugli stol Vijeća učenika s temom „Kako pomoći boljoj integraciji migranata?“ čiji su moderatori bili školski psiholog Robert Kovačević i nastavnica Mirela Klarić. U jednosatnom razgovoru o ovoj temi učenici su iskreno i otvoreno iznijeli svoje stavove o ovoj problematici te iznijeli svoje prijedloge za bolje prihvaćanje migranata u Europi, ali i prijedloge kojima bi kod migranata poticali volju da u što većoj mogućoj mjeri prihvate europski način života. U četvrtak je održan natjecateljski kviz za učenike šestih i sedmih razreda naslovljen „Bliski istok“ u kojem su učenici pokazali poznavanje geografije, povijesti i kulture zemalja Bliskog istoka. Kviz su pripremile nastavnice Andrea Pranjić, Ivana Velić i Mirjana Javor. Posljednji dan projektnog tjedna učenici predstavnici viših razreda debatirali su na tezu „Europa treba otvoriit granice migrantima“ i time je projektni tjedan u OŠ Ivana Mažuranića završen.

Radeći na projektu, posebno u aktivnostima projektnog tjedna, učenici više uče i razmišljaju o migracijskim procesima nekada i sada te time bolje razumijevaju svijet oko sebe, dana im je mogućnost da izraze svoje osjećaje i stavove prema ovoj problematici kroz različite oblike izražavanja čime se usavršavaju u govorenju i pisanju hrvatskim jezikom, kritički čitaju i gledaju medijske sadržaje što razvija njihovu medijsku pismenost, samostalno stvaraju digitalne materijale te ih prevode na engleski jezik kada je potrebno te time praktično koriste naučeno na nastavi informatike i engleskog jezika; kroz debatiranje se uče toleranciji, vještini slušanja sugovornika i argumentiranom iznošenju stavova bez neprijateljskog odnosa prema onome tko ima različit stav. Tijek projekta, njegove aktivnosti i rezultate može se pratiti na mrežnim stranicama i projektnom blogu škole gdje se o njima redovito izvještava.