prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

#ToNijeLjubav

U projektu prevencije elektroničkog nasilja u vezama mladih #ToNijeLjubav sudjelovali su učenici i nastavnici Komercijalne i trgovačke škole Bjelovar.

Uz školu sudjelovale su Srednja škola Glina, Ekonomska škola Požega, Srednja škola Dragutina Stražimira iz Svetog Ivana Zeline i Ekonomska škola Sisak.

Krajem 2023. godine priveden je kraju jednogodišnji projekt “#ToNijeLjubav” čiji je cilj bio prevencija elektroničkog nasilja u vezama mladih. Nositelj projekta je organizacija CESI (Centar za edukaciju, savjetovanje i istraživanje), a podržan je od Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade. Nakon edukacije nastavnika te edukacije vršnjačkih edukatora održane su radionice u razrednim odjelima.

Razgovarali su i obrazlagali osnovne pojmove koji se vezuju uz elektroničko nasilje te analizirali brojne primjere i iskustva učenika i učenica. Također su analizirali rezultate istraživanja „Online seksualno uznemiravanje i mentalno zdravlje srednjoškolaca“ koje je u Hrvatskoj 2022. godine proveo Centar za sigurniji Internet (tim deSHAME Hrvatska) na reprezentativnom uzorku od 2016 učenika prvih i trećih razreda srednjih škola u 20 škola, u 21 županiji. Svrha istraživanja bila je istražiti spoznaje o rizičnim ponašanjima srednjoškolaca u online okruženju te saznati koliko su srednjoškolci izloženi štetnim sadržajima i seksualnom uznemiravanju putem interneta.

Posebno su se osvrnuli na rezultate koji kazuju da mladi više koriste internet nego prije pandemije (90 % mladih koristi internet do 8 sati dnevno), da je 93 % mladih svjedočilo seksualnom uznemiravanju na internetu te da više od 40 % ne bi prijavilo takvo ponašanje i da bi time samo pogoršali stvar. Bio je to povod i za raspravu o različitim oblicima elektroničkog seksualnog i rodno uvjetovanog nasilja, neprihvatljivosti takvih ponašanja, posljedicama, postavljanju granica u elektroničkoj komunikaciji, o tome kako pružiti podršku i gdje potražiti pomoć te važnosti edukacije i uvrštavanja ovih tema u školske preventivne programe.

Zadnje aktivnosti posvećene su kreativnom izražavanju učenika pri čemu su posebno bili aktivni učenici 3. b razreda škole koji su izradili scenarije i snimili tri edukativna videa naziva Zaslužuješ bolje, Tračing i Toksična veza. Učenici su također osmislili i kreirali edukativne „kartice razmišljalice“ koje potiču raspravu na temu elektroničkog nasilja u vezama mladih te će biti dostavljene školama i koristit će se u daljnjim edukacijama.

Elektroničko nasilje, jednako kao i drugi oblici nasilja, ostavlja negativne posljedice na osobni, obiteljski, školski i društveni život mlade osobe koja doživljava nasilje. Stigmatizacija i etiketiranje, tuga, ljutnja, anksioznost, depresivnost, usamljenost, loša slika o sebi, nisko samopoštovanje i samopouzdanje, samoozljeđivanje, suicidalne misli, samo su neke od posljedica elektroničkog nasilja koje osoba može osjetiti u trenutku kada doživljava nasilje, neposredno poslije ili značajno vrijeme nakon što je nasilje završilo. Sve to navedeno kao i provedene aktivnosti i tema projekta ukazuju na nužnost rada na ovim temama, obavezno uvrštavanje u školske kurikulume i preventivne programe. Koordinatorica projekta je pedagoginja Ornela Malogorski, edukacijske kartice dizajnirala je Ivana Ivanušec, a za snimanje i montažu videa zaslužan je Štefan Brajković. Ovaj projekt dio je preventivnih programa i vrijedan je doprinos razvijanju svijesti o važnosti suzbijanja elektroničkog nasilja u vezama mladih i općenito rodno uvjetovanog nasilja.