Cilj ove izvanučioničke nastave bio je potaknuti učenike na kritičko promišljanje o utjecaju suvremenih tehnologija na svakodnevni život, kao i razvijanje vještina medijske i financijske pismenosti kroz praktičan i interaktivan pristup učenju.
Prva postaja bila je Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu, gdje su učenici razgledali multimedijalnu i interaktivnu izložbu “Razotkrivanje algoritama: kako oblikuju naš digitalni svijet”, koju je organizirala udruga Djeca medija. Uz stručno vodstvo, sudionici su kroz niz zanimljivih aktivnosti istražili kako algoritmi i umjetna inteligencija oblikuju našu percepciju stvarnosti, upravljaju protokom informacija te utječu na odluke koje svakodnevno donosimo u digitalnom okruženju. Također su raspravljali o etičkim pitanjima vezanima uz korištenje umjetne inteligencije i odgovorno ponašanje na internetu.
Veliku pažnju privukla je edukativna videoigra EUNOPIA, kroz koju su učenici na zabavan i angažiran način utvrdili svoje znanje iz područja algoritamske pismenosti. Posebno su ih zainteresirali kvizovi, AI alati i mogućnost otkrivanja vlastitog virtualnog profila, što je kod mnogih potaknulo dublje razmišljanje o digitalnom tragu koji svakodnevno ostavljamo.
Drugi dio dana bio je posvećen financijskoj pismenosti. Učenici su posjetili Moneterra – muzej novca Hrvatske narodne banke, gdje su se upoznali s poviješću novca, razvojem valuta i osnovama funkcioniranja financijskog sustava. Interaktivni muzejski sadržaji omogućili su im dublje razumijevanje važnosti odgovornog upravljanja novcem, štednje i planiranja osobnih financija.
Zahvaljujemo domaćinima na srdačnom prijemu, inspirativnim sadržajima i podršci u obrazovanju mladih. Ova aktivnost učenicima je pružila vrijedan uvid u ključna područja suvremenog društva – tehnologiju, medije i ekonomiju, te ih dodatno motivirala za učenje kroz stvarna iskustva.