Cilj mobilnosti bio je razmijeniti iskustva s kolegama iz Italije, upoznati njihov obrazovni sustav te unaprijediti profesionalne i osobne kompetencije sudionica.
Tijekom job shadowinga nastavnice su imale priliku promatrati svakodnevni rad i metode poučavanja u talijanskoj strukovnoj školi, osobito u područjima vezanima uz hotelijerstvo i ugostiteljstvo.
IPSAR Federico II di Svevia je državna strukovna škola u Siracusi s približno 700 učenika raspoređenih u 32 razredna odjela. Škola nudi obrazovanje u područjima hotelijerstvo i ugostiteljstvo, zdravstvo (optičar, zubni tehničar) te poljoprivreda i ruralni razvoj.
Uz redovno obrazovanje, škola provodi i programe obrazovanja odraslih, uključujući programe za zatvorenike u suradnji sa zatvorom Augusta u Siracusi. Škola raspolaže suvremenom infrastrukturom i specijaliziranim kabinetima za praktičnu nastavu: kabineti za recepcijsko poslovanje, za kuharstvo, ugostiteljsko posluživanje i slastičarstvo, za simulaciju proizvodnje piva te kabinet (sala) za organizaciju evenata.
Kabineti su opremljeni modernom informatičkom i tehničkom opremom, što omogućava učenicima da praktične zadatke izvode uz pomoć aktualne tehnologije. Tijekom praktične nastave učenici programa hotelijerstva i ugostiteljstva nose radnu odjeću kako bi stekli profesionalne navike važne za buduće zanimanje.
Nastava u školi IPSAR Federico II di Svevia organizirana je prema modularnom sustavu, koji je u mnogim elementima sličan sustavu nedavno uvedenom u hrvatske škole. Tijekom praktične nastave iz recepcijskog poslovanja svaki učenik koristi računalo za rješavanje zadataka dodijeljenih od strane nastavnika.
Nakon teorijskog uvoda slijede digitalni zadaci koje učenici izrađuju samostalno. Nastavnici često rade u tandemu s asistentima koji pružaju dodatnu podršku učenicima s poteškoćama. U pojedinim učionicama prisutni su i tehnički asistenti zaduženi za održavanje informatičke opreme i drugih uređaja.
Tijekom boravka u školi sudionice mobilnosti imale su priliku detaljno razmijeniti iskustva s talijanskim kolegama te steći uvid u njihovu organizaciju nastave, primjenu digitalnih alata i provođenje praktične nastave. Mobilnost je značajno doprinijela njihovom profesionalnom i osobnom razvoju, omogućivši im upoznavanje inovativnih pristupa strukovnom obrazovanju. Razmjena ideja s kolegama iz Italije potaknula je razmišljanje o unapređenju vlastite nastavne prakse te boljem razumijevanju prednosti i izazova različitih obrazovnih sustava.
Mobilnost u školi IPSAR Federico II di Svevia pokazala se izuzetno korisnom i edukativnom. Sudionice su stekle vrijedna znanja i iskustva koja će primijeniti u svom daljnjem radu te tako doprinijeti kvaliteti obrazovanja u vlastitoj školi. Tijekom tri dana mobilnosti dodatno su se profesionalno osnažile, razvile nove ideje i učvrstile internacionalnu suradnju.