Financiran je sredstvima Ministarstva znanosti i obrazovanja u sklopu poziva za preventivne projekte osnovnih i srednjih škola. Cilj projekta bio je poticanje nenasilne komunikacije, empatije i vršnjačke podrške kroz sport, kreativne i edukativne radionice.
Aktivnosti tijekom školske godine
Projekt je započeo u listopadu 2024. sportskim igrama i kreativnim radionicama pod nazivom „Fair play za miran svijet“. Učenici su govorili o vlastitim snagama i stvarali poruke tolerancije.
U studenom su obilježili Dan tolerancije kroz priče i radionice o različitostima. U prosincu su učili o ljudskim pravima i izrađivali edukativne prezentacije.
Siječanj je donio sport i smijeh, a u veljači su animirali likove iz bajki. U ožujku su, u Tjednu mozga, kombinirale mozgalice i sportske aktivnosti s vanjskim suradnikom Jelenski Tomislavom DSR Lumen Varaždin.
U travnju je održana radionica povodom Svjetskog dana zdravlja u suradnji s Fight Clubom Kovačić s voditeljima Kovačić Marijanom i Sinišom.
Svibanj je obilježen zajedničkim izletom u Dravsku šumu, gdje su učenici proveli dan na svježem zraku u sportskim igrama.
Lipanj je donio završnu radionicu „Igraj srcem, a ne šakama“, a projekt je zaključen podjelom medalja, poklon paketa i priznanja učiteljima uključenima u projekt.
Stručni tim i vanjski partneri
Projekt je vodila učiteljica tjelesne i zdravstvene kulture Kristina Kralj.
U timu su sudjelovale učiteljice edukacijske rehabilitatorice Renata Kos i Natalija Luić, vjeroučiteljica Tamara Herjavec Habek, učitelj tjelesne i zdravstvene kulture Hrvoje Žimbrek te psihologinja Janja Bišćević.
U projekt su bili uključeni i vanjski suradnici: DSR Lumen Varaždin i Fight Club Kovačić.
Projekt dostupan javnosti i stručno prepoznat
Sve provedene aktivnosti, kao i izrađeni edukativni i kreativni materijali, objavljeni su na mrežnoj stranici projekta:
🔗 kretanjemdomirnogsrca2.weebly.com
Projekt je u travnju 2025. predstavljen na Konferenciji edukacijskih rehabilitatora u Lovranu, čime je dobio stručnu validaciju unutar profesionalne zajednice.
Zaključak
„Kretanjem do mirnog srca #2“ uspješno je povezao tjelesnu aktivnost s razvojem emocionalnih i socijalnih vještina. Projekt je ostavio trajan trag među učenicima i učiteljima, a kroz dostupne materijale može poslužiti i kao primjer dobre prakse drugim školama.
