prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Uspjesi na literarnim i likovnim natječajima u sklopu eTwinning projekta „Čakavica u srcu“

Voditeljice projekta Jagoda Čopac iz Osnovne škole Trstenik i Sandra Podrug iz Osnovne škole Split 3 izuzetno su zadovoljne uspjesima svojih učenika na literarnim i likovnim natječajima koje su realizirali u ovom projektu.

Realizacija eTwinning projekta “Čakavica u srcu” tijekom šk. god. 2021./2022. donijela je pregršt novih spoznaja o kulturnoj baštini, zavičajnom govoru, bogatstvu jezičnog, likovnog i glazbenog izričaja te novih poznanstava i druženja projektnih partnera. Projekt je dobio novu dimenziju uključivanjem učenika na natječaje koje organiziraju osnovne škole uz potporu lokalne zajednice i državnih institucija (AZOO i MZO). Zahvaljujući entuzijazmu i želji za očuvanjem zavičajnoga govora, čakavštine, provode se literarni, likovni i dramski natječaji s ciljem da naša “lipa domaća besida” ne padne u zaborav.

Uz Dan materinskoga jezika trećaši i četvrtaši sudjelovali su u sedmom po redu Međunarodnom literarnom, recitatorskom i likovnom natječaju “ČA u versin, riči i pinelu” kojega organizira Osnovna škola Bijaći iz Kaštel Novog u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje. Učenici su se natjecali u svim kategorijama natječaja: literarnom, recitatorskom i likovnom. Učenica Anja iz 3.a Osnovne škole Split 3 osvojila je 2. nagradu za likovni uradak pod nazivom “Moren ka” i Vjekoslav Vojo Radoičić na temu “ČA sve pinelon mogu ja”, a literarni uradak učenika Kristiana “Da san ja meštrovica” pohvaljen je od strane prosudbenog Povjerenstva. Nastao je na temu “ČA moredu oni, moren i ja inspiriran pjesmom Dragutina Tadijanovića “Da sam ja učiteljica”. Literarni uradak učenika Marka iz 4. c “Fala ti Splite” napisan na temu ČA moredu oni, moren i ja također je pohvaljen od strane prosudbenog Povjerenstva.

Literarni uratci poslani su i na natječaj “Ča-more-judi” koji dugi niz godina organizira Osnovna škola Grohote s otoka Šolte. Riječ je o susretu učenika osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije povodom očuvanja stvaralaštva na čakavskom narječju. Ovogodišnje događanje ostvareno je u suradnji s HNK Split i GKMM  Knjižnicom Grohote, u okviru 32. Marulićevih dana što je bila i dosadašnja praksa. Ističu da je ova godina proglašena godinom Marka Marulića vezano uz petstotu godišnjicu tiskanja njegove knjige Judita. Riječ je o prvoj autorskoj knjizi napisanoj na hrvatskom jeziku, staroj splitskoj čakavštini. Zanimljivo je da je pjesnik boravio u Nečujmu na Šolti u kući svog kuma Dujma Balistrilića. Upravo njemu je i posvetio svoje književno remek-djelo.

Učenice Anja iz 3. a Osnovne škole Split 3 i Gita iz 4. c Osnovne škole Trstenik, zajedno s mentoricama Sandrom i Jagodom, pozvane su na završnu svečanost koja je održana u srijedu, 27. travnja 2022. godine, u Nečujmu i Grohotama. Prema odabiru stručnog Povjerenstva učenica Anja osvojila je 1., a učenica Gita 3. nagradu.

Povodom dana proslave zaštitnika grada Splita, Svetog Dujma, učenici obaju razreda sudjelovali su na literarnom i likovnom natječaju Slobodne Dalmacije na temu Moj Split. Radovi su nastali olujom ideja na zadanu temu.

Na sam blagdan Svetog Dujma objavljena je dječja virtualna slikovnica kao i megaposter najboljih učeničkih radova u tiskanom izdanju Slobodne Dalmacije. Treba istaknuti učenika Lovru iz 4. c čiji je likovni uradak, već drugu godinu za redom, utkan među najbolje radove. Ostali likovni radovi, koji su poslani na natječaj, objavljeni su u virtualnoj slikovnici te se na ovaj način pridonijelo obilježavanju najvažnije splitske fjere koja je nakon dvije godine pandemijskih okolnosti održana uživo.

Voditeljice projekta izuzetno su zadovoljne radom i postignućima svojih učenika kao i angažmanom ostalih projektnih partnera. Sudjelovanje na čakavskim natječajima dodatno je obogatilo rad na projektu i dalo vjetar u leđa za prihvaćanje novih izazova te osmišljavanje novih projektnih aktivnosti.