Virtualna mobilnost u sklopu Erasmus+ projekta “Kids Against Plastic Pollution”

Učenici i djelatnici Osnovne škole Popovac nažalost nisu zbog pandemije u travnju 2020. godine otputovali u Norvešku, ali su odlučili dati priliku virtualnoj mobilnosti.

Učenici su umjesto traženja mogućih izgovora, ozbiljno shvatili zadatke i iskoristili mogućnosti tehnologije za učenje i druženje tijekom četvrte, ujedno i posljednje mobilnosti Erasmus+ projekta “Kids Against Plastic Pollution”.

Dvije škole iz Bergena i Odde pobrinule su se za raznovrstan program od 7. do 11. prosinca 2020. godine. U glavnim ulogama, uz domaćine Norvežane bili su učenici iz Rumunjske, učenici iz Tulcea i Manavgata na jugu Turske, kao i ranije spomenuti mladi Baranjci.

Prvi dan zajedničkog online druženja započeo je prijenosom uživo ceremonije otvaranja i koja je jošđ jednom podsjetila koliko su škole daleko dogurale od početka provedbe projekta. Šest učenika iz svake zemlje predstavilo je što su u svojim školama radili od rujna 2018. do prosinca 2020. godine. Jedna od aktivnosti u danu bila je rasprava o zagađenju plastikom na razini svake škole.

S obzirom na to da zbog epidemioloških mjera u Hrvatskoj nisu dozvoljena veća okupljanja, u akciju čišćenja okoliša umjesto svih učenika škole uputilo se 12 učenicka prvog razreda iz Popovca i osam učenika 2. i 3. razreda iz Kneževa.

Naglasak tijekom trećeg dana videokonferencije bio je na kreativnom pisanju kratkih ekoporuka, koristeći norveški format “Skrifta på Veggen” (Writing on the Wall). Učenici su osmislili poruke o održivom razvoju, plastici i zagađenju. “Uživali smo u procesu pisanja snažnih poruka sa što manje riječi. Bilo je zanimljivo čuti kako razmišljaju vršnjaci u ostalim zemljama. Svi želimo da se naš glas više čuje kada je riječ o plastičnom zagađenju,” izjavio je učenik sedmog razreda Ivano Rohtek.

Četvrtak je bio dan kada su učenici mogli uživati u izvedbi darovitih mladih glazbenika iz Rothaugena i Odde. Učenici su se pripremali šest mjeseci za ovaj koncert. Nakon prijenosa uživo uslijedio je virtualni sastanak šest učenika koji su trebali izvijestiti o akciji čišćenja u njihovoj lokalnoj zajednici. Prema zadanom obrascu u kojem su zapisali količinu određene vrste otpada, izvijestili su učenike partnere o svojim nalascima. Tako su mogli vidjeti koje su slične vrste otpada pronađene u četiri države i zaključiti da je problem otpada svugdje manje-više isti.

učenici i gitaraPosljednjeg dana virtualne mobilnosti prikazana su pripremljena jela drugih zemalja nakon čega je uslijedilo glasovanje za najbolje mlade kuhare sljedećih specijaliteta: norveškog lososa s tjesteninom, rumunjskih mamaliga okruglica, turskih punjenih patlidžana i baranjske punjene paprike. Učenici su zatim preslušali pet podcast emisija o plastičnom zagađenju i putem videokonferencije razgovarali o gostima, njihovim izjavama i spomenutim problemima, te o tome što su naučili. Petstotinjak učenika u natjecateljskom duhu, kroz igru i zabavu, provjerilo je svoje znanje rješavajući kviz “Say NO to Plastic”, a dodjelom certifikata službeno je zatvorena petodnevna virtualna mobilnost. I dok se neki pitaju zašto se upustiti u provođenje virtualne mobilnosti u ovom vrlo neobičnom vremenu punom neizvjesnosti i doze straha, učitelj informatike Goran Podunavac i školska knjižničarka Marijana Kuna potvrđuju kako ni u jednom trenutku nisu požalili. “Svjetla reflektora bila su uprta u mlade ljude koji su ponosno predstavili što su naučili o plastičnom zagađenju. Ponosna sam na rezultate i sigurna sam kako će biti još prilika za suradnju uz koje dolaze i toliko iščekivana putovanja”, poručuje knjižničarka Kuna.

“Učenici su me ugodno iznenadili svojom aktivnošću iako je većinu vremena rad bio tijekom nastave na daljinu. Postali su fleksibilni i uhvatili se u koštac s brojnim digitalnim alatima kako bi primjerice snimili svoje podcast emisije i kulinarske izazove. Bez problema su uspostavili komunikaciju s vršnjacima iz partnerskih škola te zajedno pripremili digitalne kvizove i druge materijale. Rekli smo “da” virtualnoj mobilnosti i uključili skoro sve učenike, a ne samo šest-sedam koliko bismo mogli povesti na fizičku mobilnost”, ističe učitelj Podunavac. Neki će možda reći da su virtualne mobilnosti naspram fizičkih “izgubljene”, ali razlozi zašto je ovih pet škola reklo “DA” virtualnoj mobilnosti su: razvijanje međukulturalnih kompetencija, usavršavanje komunikacije na stranom jeziku, suradničko učenje, medijske i digitalne vještine, tolerancija, timski rad, kritičko razmišljanje i mrežna suradnja. Slogan najnovije Erasmus+ kampanje glasi “Zajedno smo jači” što su učenici u ovom projektu nebrojeno puta pokazali.

Dodatne inforamacije o projektu “Kids Against Plastic Pollution”možete pronaći na Facebook ili Instagram stranici.