14. Znanstveni piknik održan je 3. i 4. listopada u Gornjoj Stubici, koja je i ove godine ugostila brojne izlagače iz cijele Hrvatske. Cilj je približiti znanost svim generacijama na zanimljiv, interaktivan i pristupačan način. U mnoštvu zanimljivih radionica i pokusa svoj su kutak znanosti predstavile učenice Gimnazije Vukovar Lana Vidaković i Marija Sič.
Učenice su prezentirale niz zanimljivih pokusa koji su spojili znanost, boje i zabavu. Njihov su stol obasjavali šareni pokusi puni živopisnih mjehurića i neobičnih reakcija koje su izgledale poput male čarolije u laboratoriju. Na jednostavan, ali vrlo dojmljiv način pokazale su kako znanost može biti istodobno i edukativna i očaravajuća – spoj kreativnosti, znatiželje i otkrivanja svijeta kroz pokus.

Posjetitelji su imali priliku naučiti više o bakterijama i virusima, mikroskopskim organizmima koji su važan i neizostavan dio našeg svakodnevnog života. Kroz zanimljive razgovore i jednostavna objašnjenja, Lana i Marija približile su svijet mikrobiologije. Posebno su razveselile djecu koja su, uz malo mašte i plastelina, mogla izraditi vlastitu bakteriju ili virus. Mali istraživači su kroz igru i kreativnost učili o važnim biološkim pojmovima i otkrivali koliko znanost može biti zabavna.
Učenje kroz igru i zabavu iznimno je važno jer potiče znatiželju, razvija kreativno razmišljanje i pokazuje da znanost nije samo skup činjenica, nego i proces otkrivanja svijeta oko nas. Djeca koja uče kroz praktične aktivnosti bolje pamte informacije, razumiju koncepte i, što je još važnije, razvijaju ljubav prema znanosti.
Znanstveni piknik još je jednom pokazao koliko su ovakve manifestacije vrijedne za učenike i njihove mentore. Sudjelovanjem, učenici predstavljaju svoju školu i grad, razvijaju samopouzdanje, komunikacijske vještine i osjećaj odgovornosti. Takva iskustva potiču suradnju, učenje kroz praktičan rad i razvijanje znatiželje koja je temelj svakog istraživanja.

Učenice vukovarske gimnazije pokazale su da entuzijazam, znanje i mladenačka energija mogu potaknuti interes i oduševljenje kod posjetitelja svih uzrasta – od najmlađih koji su tek zakoračili u svijet znanosti, do odraslih zaljubljenika u istraživanje i otkrivanje. Njihov pristup znanosti pokazao je da istraživanje ne mora biti ozbiljno i teško, nego može biti igra, pustolovina i izvor radosti. Takvi trenutci potiču maštu, otvaraju nova pitanja i bude želju za učenjem.
Kada se znanje dijeli s drugima, ono dobiva pravu vrijednost – postaje iskustvo koje obogaćuje i učenike i one koji ih promatraju. Ljepota ovakvih susreta krije se u zajedničkom otkrivanju, dijeljenju i stvaranju znatiželje koja pokreće svijet.