Kako djeci objasniti što je strojno učenje, što su promptovi i kako UI „razmišlja”? Jedan takav pristup predstavljen je na CUC-u 2025.
U središtu predavanja bila je edukativna igra „Riba-prompt”, koja je korištena kao alat za razumijevanje strojnog učenja. Igra simulira način na koji UI prepoznaje obrasce, uči iz primjera i prilagođava svoje „ponašanje” unosu korisnika. Učenici kroz igru istražuju kako se oblikovanje pitanja – promptova – izravno odražava na točnost i kreativnost odgovora koje daje umjetna inteligencija.
Kroz konkretne primjere, poput rečenice „Pogledaj gore, nebo je…”, sudionici su promišljali o tome kako UI predviđa moguće nastavke (npr. plavo, vedro, zvjezdano, prekriveno oblacima), te kako dodavanje opisa – emocija, zvukova i atmosfere – mijenja kontekst i rezultat. Na taj način, učenici mogu razvijati vlastito razumijevanje konteksta, jezika i rada tehnologije s kojom sve češće dolaze u doticaj.
Pitanje koje se postavilo na predavanju je zašto bi učenici trebali učiti o umjetnoj inteligenciji već u osnovnoj školi? Odgovori su jasni – lakše učenje, kreativniji zadaci, bolja snalažljivost u digitalnom svijetu te izgradnja kritičkog odnosa prema alatima koje svakodnevno koriste.
Predavanje je ukazalo na činjenicu kako i naš mozak i umjetna inteligencija koriste prethodno stečena iskustva kako bi predviđali i stvarali te da je važno znati kako, a ne samo što, umjetna inteligencija radi.
Sudionici su pozvani da i sami isprobaju igru, prilagode je svojim učenicima i nastave istraživati svijet umjetne inteligencije – korak po korak, od igre prema znanju.
U vremenu koje se brzo mijenja, poruka je jasna: “Because the time is running – do not stay behind. Grab the advantage!”