Svjetlost je beskonačan izvor znanja i inspiracije, a razumijevanje njenih svojstava otvara nam put prema novim otkrićima i inovacijama koje će oblikovati našu budućnost.
Ovaj dan je posebno značajan za sve u školi jer pruža jedinstvenu priliku da se dublje zaroni u fascinantan svijet fizike svjetlosti.
Učenici Gimnazije A. G. Matoša su u manjim skupinama sastavili radne listiće primjenjujući svoje znanje iz geometrijske i valne optike nakon usvojenih odgojno-obrazovnih ishoda: FIZ SŠ C.3.7. FIZ SŠ D.3.7. Primjenjuje zakone geometrijske optike (Zakoni geometrijske optike, Lom svjetlosti, Potpuno odbijanje ili totalna refleksija); FIZ SŠ D.4.1. Analizira valnu prirodu svjetlosti (Interferenciju na tankim listićima).
Radni listići uključivali su teorijski dio koji objašnjava zadanu temu, popis potrebnog pribora za izvođenje pokusa, jasne upute za izvođenje pokusa te istraživačke zadatke koji su poticali na razmišljanje i analizu.
Od pribora učenici su koristili: laser, čaše, vodu, ulje, staklenu prizmu, kutomjer, tekućinu za pranje posuđa, magnetnu ploču…
Istraživali su lom svjetlosti u različitim medijima, određivali su indeks loma svjetlosti kroz staklenu prizmu, određivali su kut upada i kut refleksije na ravnom zrcalu, promatrali su totalnu refleksiju na polukružnoj ploči, interferenciju svjetlosti…
Svaka skupina učenika predstavila je svoj istraživački zadatak, podijelila radne listiće, a zatim su ostali učenici, uz vodstvo mentora, izvodili pokuse, rješavali zadatke i izvodili zaključke.
Mentori su pratili rad svojih kolega, pomagali im prilikom izvođenja pokusa i usmjeravali ih pri rješavanju istraživačkih zadataka. Takva interaktivna nastava, gdje učenici uče jedni od drugih, najbolji je način za stjecanje trajnog znanja.