prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Legends and heroes among us – eTwinning projekt

Ovaj članak prikazuje provedbu međunarodnog eTwinning projekta Legends and heroes among us u Osnovnoj školi Popovac. Projekt je okupio učenike i učitelje iz više europskih zemalja s ciljem istraživanja povijesnih ličnosti, kulturnih legendi, suvremenih junaka te razumijevanja univerzalnog koncepta herojstva. Učenici su razvijali digitalne, jezične, kulturne i komunikacijske kompetencije kroz niz kreativnih i suradničkih aktivnosti – izradu loga, zajedničke karte, videopozive, izradu e-knjige i stripa, plakate, prezentacije i radionice. Poseban naglasak stavljen je na timski rad, interkulturalnu suradnju te kreativno izražavanje kroz digitalne alate.

Učenici su razvijali digitalne, jezične, kulturne i komunikacijske kompetencije kroz niz kreativnih i suradničkih aktivnosti – izradu loga, zajedničke karte, videopozive, izradu e-knjige i stripa, plakate, prezentacije i radionice. Poseban naglasak stavljen je na timski rad, interkulturalnu suradnju te kreativno izražavanje kroz digitalne alate.

Uvod

Tko su naši junaci i zašto ih smatramo takvima? Može li heroj biti netko iz naše obitelji, susjedstva ili školske zajednice, jednako kao i poznata povijesna ličnost? Upravo su ovakva pitanja bila polazište za projekt Legende i heroji među nama (eng. Legends and Heroes Among Us) koji je okupljao učitelje i učenike iz različitih zemalja Europe u svrhu razvijanja svijesti o herojima iz prošlosti i sadašnjosti te njihovom utjecaju na naše živote.

logo winnerOsnovne informacije o projektu

Projekt Legend and heroes among us pokrenule su Ivana Bilá (Founder) i Natália Lepiešová (Co-founder), a provodio se putem eTwinning platforme uz sudjelovanje učenika viših razreda osnovnih škola. U Osnovnoj školi Popovac u provedbu projekta bili su uključeni učitelji Silvija Švelinger, Goran Podunavac i Željko Predojević.

Projekt je imao sljedeće ciljeve:

  • razumjeti pojam herojstva u različitim kontekstima i kulturama
  • istražiti povijesne i suvremene junake
  • analizirati osobine koje heroja čine uzorom
  • poticati međukulturni dijalog i suradnju među učenicima
  • razvijati kreativno izražavanje i digitalne vještine
  • potaknuti učenike na promišljanje o vlastitim herojima u svakodnevnom životu.

 

Tijekom trajanja projekta učenici su sudjelovali u raznolikim i kreativnim aktivnostima:

1. Zajednički e-book o legendama

Svaka je škola-partner predstavila jednu legendu iz svoje zemlje. Učenici Osnovne škole Popovac izradili su digitalnu priču o odabranim legendama svoje države s popratnim ilustracijama te ju uključili u zajednički e-book, koristeći digitalni alat Canvu. E-knjiga je objavljena na TwinSpaceu i mrežnim stranicama škole.

2. Video o legendama

Učenici su osmislili scenarij prema svojoj legendi i potom pripremili rekvizite i uloge. Snimanje videa odvijalo se u školskom prostoru, a učenici su preuzeli sve uloge – od glumaca, redatelja, scenografa do snimatelja. Naučili su kako se izrađuje scenoslijed, kako koristiti kameru i mobitel za snimanje te kako montirati video uz pomoć jednostavnih digitalnih alata (npr. CapCut ili Canva Video Editor). Ova aktivnost razvila je njihove govorne i scenske vještine, suradnju i samopouzdanje, a istovremeno je bila izuzetno zabavna i motivirajuća.

3. Zajednički poster heroja

U sklopu suradničke aktivnosti, svaki tim predstavio je heroje iz svoje zemlje, od povijesnih do suvremenih. Učenici iz Popovca predstavili su hrvatske povijesne junake poput kralja Tomislava, Nikole Tesle, ali i lokalne heroje – vatrogasce, liječnike i članove obitelji koji čine razliku u svakodnevnom životu. Koristeći Canvu i Padlet, izradili su vizualno dojmljiv plakat koji je spojen s radovima partnerskih škola. Ova je aktivnost poticala interkulturalnu razmjenu i poštivanje različitih identiteta, ali i razvijanje likovnog izražavanja i digitalnog dizajna.

4. Izrada projektnih logotipa

Svi su učenici imali priliku izraditi vlastiti prijedlog logotipa projekta. Prvo su raspravljali o značenju simbola, boja i grafičkog dizajna, a zatim koristili Canvu i Paint kako bi nacrtali i obradili svoje prijedloge. Nakon toga, svi su logotipi predstavljeni, a zatim su učenici sudjelovali u demokratskom glasanju za najbolji dizajn. Ova aktivnost učila ih je važnosti identiteta i vizualne komunikacije te ih motivirala da vlastitim radom doprinesu projektu.

5. Moja ideja idealnog heroja

Učenici su kroz radionicu razgovarali o osobinama koje čine pravog heroja. Zatim su osmišljavali vlastitog junaka – njegov izgled, osobine, vještine i misiju. Neki su osmislili junake koji štite prirodu, drugi one koji pomažu djeci ili životinjama, a bilo je i junaka koji spašavaju knjige ili bore se protiv digitalnog nasilja. Radove su izrađivali na papiru i u digitalnom obliku (Padlet, Canva), a zatim ih prezentirali razredu. Ova aktivnost je poticala maštu, kritičko razmišljanje i empatiju.

6. Zajednički strip i izrada memova

Jedna od najsloženijih, ali i najzabavnijih aktivnosti bila je izrada međunarodnog stripa u kojem su učenici morali osmisliti priču o susretu junaka iz različitih zemalja.

Učenici su prvo stvorili svoje vlastite junake, pažljivo definirajući njihove osobine, izgled, moći i vrijednosti koje zastupaju. Zatim su u suradnji s partnerima iz drugih škola razvili zajedničku radnju i dijaloge – junaci su se povezivali kroz zadatke, sukobe i zajedničku misiju.

Strip su izrađivali u digitalnim alatima poput Pixtona, ToonyToola i Canve, uz tehničku i mentorsku podršku učitelja. Neki su učenici crtali likove sami, dok su drugi koristili unaprijed pripremljene predloške koje su prilagođavali svojoj priči. U procesu su razvijali vještine pripovijedanja, vizualnog izražavanja, međukulturne suradnje i digitalnog dizajna.

Kao dodatnu kreativnu aktivnost, učenici su osmislili i memove s herojskom tematikom. Inspiraciju su crpili iz svakodnevice, povijesti, književnosti i aktualnih društvenih problema. Izradili su memove o kralju Tomislavu, Nikoli Tesli, ali i o modernim herojima iz lokalne zajednice, koristeći humor i kritički pogled na svijet oko sebe. Aktivnost je bila izuzetno popularna među učenicima, jer im je omogućila izražavanje vlastitih stavova na suvremen i zabavan način.

Memovi su izrađivani u Canvi i sličnim digitalnim alatima, a kasnije su predstavljeni ostalim sudionicima projekta putem virtualne galerije. Na taj su način učenici dodatno razvijali digitalnu i medijsku pismenost, kao i kreativno mišljenje i komunikacijske vještine.

7. Božićne tradicije i 20. obljetnica eTwinninga

Kako bi dodatno upoznali kulture partnerskih škola, učenici su izrađivali prezentacije i plakate o božićnim običajima u Hrvatskoj. Pritom su naučili kako se obilježava Božić u drugim zemljama, što su prikazali na zajedničkoj virtualnoj karti. Također su sudjelovali u virtualnoj proslavi 20. rođendana eTwinninga, izrađujući čestitke, animacije i plakate. Time su razvijali kulturnu i građansku kompetenciju, ali i doživjeli pripadnost velikoj međunarodnoj zajednici.

Suradnička komunikacija

Tijekom projekta održano je više videopoziva putem Zooma – neki su uključivali samo učitelje, dok su drugi povezivali učenike iz različitih zemalja. Učenici su se upoznavali, predstavljali svoje radove i komentirali ideje, čime se poticala interaktivnost, samopouzdanje i jezična kompetencija na engleskom jeziku.

Zaključak

Projekt Legende i heroji među nama pokazao se kao izvrstan primjer kako se putem eTwinning platforme mogu razvijati ključne kompetencije učenika u kreativnom, istraživačkom i međunarodnom okruženju. Učenici Osnovne škole Popovac pokazali su entuzijazam i odgovornost u svim zadacima, razvijali su digitalne i komunikacijske vještine, a pritom učili o vrijednostima poput hrabrosti, suosjećanja i ustrajnosti. Projekt nije samo obogatio nastavu, već je i učinio učenike aktivnim sudionicima interkulturalnog dijaloga i stvaranja zajedničkog europskog identiteta.

Popis literature

  1. Agencija za mobilnost i programe EU. (n.d.). eTwinning – Zajednica škola u Europi. Preuzeto s: https://www.etwinning.hr
    Pristupljeno 1. lipnja 2025.

  2. European Commission. (2020). Key competences for lifelong learning. Luxembourg: Publications Office of the European Union. Preuzeto s: https://education.ec.europa.eu
    Pristupljeno 30. svibnja 2025.

  3. eTwinning TwinSpace. (2025). Project: Legends and Heroes among us. Interni projektni prostor. Dostupno registriranim sudionicima na: https://twinspace.etwinning.net