Projekt financira Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih. Proveden je tijekom školske godine 2024./2025. u sklopu izvannastavnih aktivnosti, a cilj projekta „Novi instrumenti i metode izmjere“ je unaprijediti znanja i vještine učenika.
To se postiže kroz rad s naprednim tehnologijama poput bespilotnih letjelica, GNSS sustava, LiDAR senzora i SLAM algoritama. Na taj način učenici stječu praktične kompetencije iz područja suvremene geodezije, robotike i računalnih znanosti.
Suradnja s profesorom Geodetskog fakulteta i stručnjacima iz prakse
Projekt se provodi u suradnji s doc. dr. sc. Lorisom Redovnikovićem s Geodetskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, koji učenicima i nastavnicima pruža stručnu podršku i mentorstvo u sklopu aktivnosti koje provodi Geodetska škola. U projekt su uključeni i vanjski stručnjaci iz tvrtke iz Velike Gorice, specijalizirani za razvoj autonomnih robotskih sustava i naprednih UI rješenja.
Njihova stručnost u projektiranju, programiranju i praktičnoj primjeni ovih tehnologija značajno obogaćuje edukaciju učenika. Također, doprinose tehnološkom razvoju rješenja unutar projekta. U aktivnostima sudjeluju učenici od 1. do 3. razreda, a voditelj projekta je nastavnik stručnih geodetskih predmeta Tomislav Debeljak.
SLAM tehnologija i robotski sustavi
Na prvim radionicama učenici su kroz niz teorijskih i praktičnih aktivnosti upoznati s osnovama SLAM tehnologije (Simultaneous Localization and Mapping) te s metodama snimanja i kartiranja prostora pomoću senzora i robotskih sustava.
Posebnu pozornost privukla je radionica u travnju u prostorijama Razvojne agencije grada Velike Gorice. Učenici su upravljali naprednom četveronožnom robotskom platformom razvijenom za tehničke zadatke.
Radionica je uključivala teorijski uvod u mobilnu robotiku, a zatim praktično testiranje robotske platforme u zatvorenom prostoru, simulirajući stvarne uvjete na terenu. Korištenjem ugrađenih senzora i SLAM algoritama, učenici su pratili kretanje robota te razmatrali primjenu tehnologije u mapiranju nepristupačnih ili zatvorenih prostora gdje klasična geodetska mjerenja nisu učinkovita.
Ova radionica predstavlja važan dio obrazovne strategije koju Geodetska škola razvija u području robotike.
Pilotiranje bespilotnih letjelica i snimanja
Geodetska škola je povodom Dana škole u travnju organizirala niz radionica, jedna od njih je bila radionica pilotiranja bespilotnih letjelica. Učenici su vježbali upravljanje pomoću simulatora i vizualnog sustava za praćenje leta iz prvog lica.
Tijekom svibnja učenici su planirali letove, postavljali orijentacijske točke te određivali njihove koordinate GNSS uređajem. U lipnju su provodili fotogrametrijska snimanja škole, a pomoću LiDAR sustava na tabletu skenirali su zgradu i generirali oblak točaka za izradu 3D modela.
Sastavljanje i primjena SLAM i GNSS sustava
Stručna radionica u suradnji s doc. dr. sc. Lorisom Redovnikovićem s Geodetskog fakulteta bila je usmjerena na sastavljanje funkcionalnog SLAM sustava koji kombinira LiDAR senzor i IMU komponentu.
Učenici su također naučili kako sastaviti GNSS uređaj, te su pomoću ovih sustava izvršili terensko lasersko skeniranje okoliša Geodetske škole. Geodetska škola na ovaj način učenicima nudi konkretna i napredna iskustva iz geodetske prakse.

Usporedba klasičnih i suvremenih metoda mjerenja
Zanimljiv dio projekta bila je radionica na kojoj su učenici uspoređivali podatke dobivene klasičnim geodetskim metodama i rezultate iz skeniranja.
Izvršena su i snimanja za virtualnu šetnju školom korištenjem panoramske kamere za 360-stupanjsko snimanje interijera i eksterijera. Pomoćni dijelovi za sastavljanje izrađeni su pomoću 3D printera, a u planu je ispis 3D modela terena iz prikupljenih podataka.

Edukacija nastavnika i mobilno kartiranje
Geodetska škola je bila domaćin međužupanijskog stručnog vijeća Geodezija u lipnju na kojem je održana radionica „Mobilno kartiranje u praksi“, namijenjena edukaciji nastavnika.
Vodio ju je stručnjak iz akademske zajednice s ciljem osposobljavanja nastavnika za primjenu suvremenih tehnologija u nastavi i izvannastavnim aktivnostima. Tijekom radionice sudionici su se upoznali s radom SLAM sustava i LiDAR senzora, koji omogućuju simultano kartiranje i pozicioniranje u prostoru.
Rezultati i budućnost projekta
Projekt donosi konkretne rezultate – učenici razvijaju tehničke i analitičke vještine, stječu iskustvo timskog rada, istraživačkog pristupa i primjene znanja u stvarnim uvjetima. Geodetska škola planira predstavljanje rezultata na Znanstvenom pikniku, a pojedini radovi bit će predloženi za WorldSkills Croatia smotru radova.
Projekt „Novi instrumenti i metode izmjere“ nastavit će se i u školskoj godini 2025./2026., s planiranim proširenjem sadržaja i nastavkom suradnje s partnerima. Geodetska škola ovim projektom pokazuje kako se nastava može usmjeriti prema inovacijama i budućim karijerama, pripremajući učenike za izazove geodetske struke u digitalnom dobu.