Učenici šestih razreda Osnovne škole Ivana Kukuljevića Sakcinskog iz Ivanca sudjelovali su u radionici “Ples i AI u kodiranju” kojom su obilježili Europski tjedan programiranja – Code Week 2025. Radionicu je osmislila i vodila učiteljica informatike Renata Papec.
Događaj se održao tijekom listopada 2025., a bio je dio aktivnosti predstavljenih i na online međužupanijskom javnom događaju “Primjena kodiranja – Code Week”, koji se održao u četvrtak 30. listopada 2025. od 12:00 do 14:00 sati.
Kroz niz kreativnih i edukativnih zadataka učenici su upoznali osnovne naredbe programiranja poput FOR i IF, a zatim ih primijenili u alatu Dance Party, kreirajući vlastite koreografije plesnih likova. Ova aktivnost omogućila im je da kroz vizualni i ritmički doživljaj razumiju kako se kodiranje koristi za upravljanje ponavljajućim radnjama i uvjetnim odlukama, kao što je to i u samom plesu.
Dodatni entuzijazam potaknula je i mogućnost izbora glazbene podloge iz baze suvremenih i popularnih pjesama, što je učenicima omogućilo da se izraze na način koji im je blizak i zanimljiv. Svaki plesni projekt tako je dobio svoju osobnu notu, a kodiranje je postalo vesela, dinamična i dostupna aktivnost.
U drugom dijelu radionice učenici su se upoznali s konceptom umjetne inteligencije kroz alat Dance with AI. Odabirom triju emotikona, AI je interpretirao njihove značenjske i emocionalne aspekte te na temelju toga generirao animirane pozadine za plesne scene. Učenici su time na jednostavan i intuitivan način učili kako umjetna inteligencija “tumači” simbole i stvara sadržaj, te kako se tehnologija može koristiti kao alat za kreativno izražavanje.
Radionica je rezultirala nizom maštovitih i tehnički vrlo uspješnih radova. Učenici su pokazali zavidnu razinu samostalnosti, timskog rada i radoznalosti, a njihovi projekti jasno pokazuju kako pravilno usmjereno učenje kodiranja može biti izrazito motivirajuće. Kombinirajući glazbu, pokret, vizualne efekte i programske naredbe, učenici su spojili tehnologiju i umjetnost na suvremen i smislen način.

Ova je aktivnost pokazala kako uz pravi pristup programiranje može biti pristupačno i zanimljivo svakom učeniku. Spoj logičkog razmišljanja, kreativnosti i digitalnih alata stvorio je prostor za izražavanje, učenje i suradnju, te pokazao kako obrazovanje može biti istovremeno zabavno i korisno.
Učeničkim radovima možete pristupiti putem poveznice ili QR koda u nastavku.
