Čitajući ovu neobičnu priču, učenici su otkrili koliko knjige mogu biti žive i koliko svaka nosi svoju čaroliju. Nije slučajno što je knjižničarka odabrala upravo nju za obilježavanje Mjeseca hrvatske knjige, jer slavi ljubav prema čitanju, knjigama i mašti.
Svojom toplinom i porukom, djelo se pokazalo savršenim izborom za mjesec u kojem se diljem svijeta ističe važnost knjižnica i knjižničara, čuvara znanja i poticatelja čitateljske znatiželje. Učenici su se ujedno uključili i u hvalevrijednu inicijativu #ReadForReal povodom Europskog dana autora. Pretvarajući taj dan u veselu proslavu čitanja i stvaralaštva u cijeloj školskoj zajednici.

Tijekom radionice izrađivali su straničnike inspirirane pročitanom pričom. Na njima su oslikavali leteće knjige, likove iz priče i motive koji su ih najviše dojmili, a poneki su dodali i omiljene citate, pretvarajući svoje radove u male poruke o ljubavi prema knjigama i čitanju. Svaki je straničnik bio jedinstven, šaren i maštovit baš poput svojih autora.
Na kraju su učenici osmislili i vlastite „leteće knjige“. Zapisali što bi one rekle kada bi mogle govoriti te tako dali mašti slobodan let. Učionica se toga dana pretvorila u pravu malu galeriju prepuna boja, osmijeha i čarolije priče kao dokaz da čitanje doista može poletjeti.
Čarobno putovanje kroz knjigu
Kako bi dublje doživjeli priču i njezinu poruku, učenici su sudjelovali u nizu zanimljivih, poučnih i kreativnih aktivnosti. Svaka od njih poticala je njihovu maštu, promišljanje i ljubav prema knjigama.
Uvod u sat – osmosmjerka i razmišljanje o vrijednostima
Na samom početku sata učenici su rješavali osmosmjerku u kojoj su tražili riječi: humanost, ljubav, suosjećanje, dobrota, prijateljstvo, zajedništvo, pravednost, poštovanje i radost.
Nakon što su uspješno pronašli sve pojmove, razgovarali su o njihovom značenju te su ih povezivali s vlastitim iskustvima i životnim situacijama. Inspirirani tim riječima, pisali su kratke sastave u kojima su izražavali što za njih znače dobrota i međusobno pomaganje.
Ovaj uvodni dio potaknuo ih je na razmišljanje o vrijednostima koje su temelj i same priče o gospodinu Morrisu Lessmoreu.
- Upoznavanje s naslovnicom
Prije samog čitanja, učenici su „prošetali” naslovnicom knjige, pažljivo su promatrali ilustracije, razgovarali o naslovu i zamišljali što bi se moglo dogoditi u priči. Postavljali su pitanja, nagađali tko je gospodin Lessmore i kakve to knjige mogu letjeti. Ovaj razgovor probudio je njihovu maštu i stvorio veliko uzbuđenje za čitanje koje je uslijedilo.

- Čitanje i učenje novih riječi
Knjižničarka je pročitala priču naglas, stvarajući pritom u učionici pravu čaroliju riječi i slike. Učenici su pažljivo slušali, zapisivali nepoznate riječi u svoje bilježnice te kasnije zajednički otkrivali njihovo značenje.
Zajedno su raspravljali o likovima, mjestu i vremenu radnje te izražavali svoje dojmove o pročitanom. Na taj su način ne samo obogatili svoj rječnik, već su i naučili kako razmišljati o književnom tekstu, što ga čini zanimljivim, kako prepoznati emocije likova i kako pronaći poruku koju priča prenosi.
- Kviz znanja s učiteljicom
Kako bi provjerili koliko su pažljivo slušali i razumjeli priču, knjižničarka je pripremila zabavan kviz znanja. Učenici su podijeljeni u timove odgovarali na pitanja o sadržaju knjige, a natjecateljski duh i smijeh ispunili su učionicu. Kviz je bio izvrstan način da ponove osnovne dijelove radnje i likove, ali i da se prisjete poruke o važnosti čitanja i prijateljstva.

- Kreativna radionica – izrada straničnika
Za kraj, uslijedila je kreativna radionica u kojoj su učenici izrađivali straničnike inspirirane pričom. Na njima su crtali knjige koje lete, likove iz priče i motive koji su ih najviše oduševili. Neki su dodali i citate koji su ih posebno svidjeli. Svaki je straničnik bio poseban, odraz dječje mašte, emocija i osobnog doživljaja pročitanog teksta. Osim što su stvorili lijepe i praktične podsjetnike, učenici su i simbolično ponijeli kući „komadić“ priče, uspomenu na dan kada su knjige doista poletjele.
Knjižnica kao mjesto čarolije
Ovaj sat u školskoj knjižnici bio je više od uobičajenog susreta s knjigom. Bio je to doživljaj pun emocija, učenja i stvaranja. Učenici su otkrili da svaka knjiga krije svoj svijet i da knjižnica nije samo mjesto s policama i knjigama, nego prostor u kojem mašta može letjeti visoko poput letećih knjiga iz Lessmoreove priče.

Zahvaljujući suradnji učiteljice i knjižničarke, Mjesec školskih knjižnica u 2. c razredu obilježen je na kreativan, edukativan i inspirativan način. Podsjećajući sve nas da su knjige vrata prema znanju, mašti i beskrajnim mogućnostima.
Kako je to izgledalo možete pogledati i na Facebook stranici škole.