Boje naših osjećaja – radionica uz Svjetski dan mentalnog zdravlja

Uz svjetski dan mentalnog zdravlja učenici su izražavali svoje osjećaje bojom i rječju.

Svjetski  dan mentalnog zdravlja  obilježava se 10. listopada. Svrha obilježavanja ovoga dana podizanje je svijesti o problemima vezanima za mentalno zdravlje. U Osnovnoj školi  Ljudevita Gaja, ususret tome danu, razrednici Višić, Stazić i Kudra proveli su radionice na satu razrednika s učenicima 7. razreda u kojima su se učenici izražavali riječima i bojom. Sudjelovalo je 60 učenika. U motiviranju, planiranju i provođenju radionice pomogla im je pedagoginja škole.

Prvi zadatak je bio potražiti podatke o ovom danu i mentalnom zdravlju na internetu služeći se tabletima. Sljedeći zadatak bio je na jedan papirić napisati što negativno utječe na mentalno zdravlje, a na drugi papirić što pozitivno utječe na mentalno zdravlje mladih u doba korone. Evo njihovih najčešćih odgovora:

Pozitivni utjecaji:

Bolja higijena uopće, druženje ukućana, nogomet, online škola, veći oprez, provođenje više vremena s obitelji, duže spavanje, više vremena za učenje, igranje igrica, igra s kućnim ljubimcem, učitelji nam dolaze u razred, učitelji su razumniji, čitanje knjiga, bavljenje sportom, bicikliranje, slušanje glazbe,…

Negativni utjecaji:

Maske, izolacija, putovanja, druženja, boravak u kući, manje se viđamo s prijateljima, previše vremena na mobitelima, računalima, dezinfekcija, ostale bolesti, manjak zabave, veća zabrinutost, online nastava, videopozivi, ne idemo u školu, nemogućnost sudjelovanja u izvannastavnim aktivnostima, cijepljenje, povećanje smrtnih slučajeva, loše ocjene, stres, bolest, dosada, izoliranost, nema izlazaka,…

Posljednji  zadatak bio je izražavanje emocija bojom. Na pitanje “Kako si u doba korone?” izrazili su se lijepljenjem papirića određene boje na pano. Ponuđeno im je šest boja: crvena-ljutnja, zelena-smirenost, plava-sigurnost, žuta-tjeskoba, narančasta-optimizam, siva-tuga. Na fotografiji je vidljivo da su u odgovorima učenika zastupljene sve emocije osim ljutnje, a ohrabruje da je najčešća smirenost. Pojedinačno to izgleda ovako: pet učenika osjeća tjeskobu, pet učenika tugu, 10 učenika optimizam, 10 učenika sigurnost, a 30 učenika smirenost. Rezultati radionice poslužit će za planiranje daljnjih aktivnosti na satovima razrednika. Zaključili su da je važno čuvati mentalno zdravlje kako bi se izgradili u buduće zdrave odrasle osobe.