Cjelogodišnji eTwinning projekt “Tradicionalna kuharica”

Učenici drugog razreda Osnovne škole Ante Curać – Pinjac iz Žrnova na otoku Korčuli sudjelovali su u cjelogodišnjem eTwinning projektu pod nazivom “Tradicionalna kuharica”. Cijelu su godinu istraživali stara žrnovska jela koja su objedili u digitalnu kuharicu.

U današnje vrijeme, kada su djeca izložena lošim prehrambenim navikama, nameće se pitanje kako uučitelji mogu utjecati na djecu u svrhu poboljšanja i osvješćivanja ovog globalnog problema. Učenici drugog razreda škole, zajedno s učiteljicom i projektnim partnerima iz Metkovića i Pupnata radili su na cjelogodišnjem eTwinning projektu “Tradicionalna kuharica”. Svjesni činjenice da su se naši preci zdravije hranili, odlučili su istražiti koja su to jela bila najzastupljenija na njihovim trpezama.

Osim jela istražili su i zdrave slastice i ljekove iz prirode. Najučestaliji mediji iz kojih su učenici prikupljali informacije bili su djedovi i bake. Saznali su da se nekada davno nije odlazilo u trgovinu nekoliko puta dnevno kao danas već se hrana prikupljala u vrtovima i hranilo se je domaćim životinjama. Učenici su svako istraženo jelo fotografirali, te napisali način prigotovljavanja. Saznali su kako se je nekada davno šećer zamjenjivao medom ili suhim smokvama te su ljudi iskuhavali mošt kako bi dobili slatku tekućinu zvanu varenik.

Varenikom su se prije svega radili kolači, zaslađivali šugovi i sl. Nije bilo hamburgera, pizza, CocaCole i sličnih nezdravih namirnica. Umjesto biljnog ulja korištena je domaća svinjska mast a maslinovo ulje je bilo neizostavni dio svakodnevnog menija. Od baka su saznali da su ljudi prije bili puno izdržljiviji nego danas. Učenici su zaključili da je to možda bilo zbog zdrave prehrane. Sve prikupljene recepte objedinili su u digitalnu knjigu koja će poslužiti učenicima kao vodič zdrave prehrane. Radom na projetu ostvarili su navedene ciljeve:

  • istražiti stara i zaboravljena jela zavičaja
  • potaknuti učenike na pravilnu i zdravu prehranu
  • korištenje namirnica iz prirode pri prigotovljavanju jela
  • izrada digitalne kuharice
  • razvijanje IKT kompetencija kod učenika
  • podizanje svijesti o zdravoj i bio prehrani
  • prenošenje znanja o zdravoj prehrani na ostale učenike i širu društvenu zajednicu

Učenici su uživali radeći na projektu i surađujući s ostalim učenicima. Osvješćeni zdravim prehrambenim navikama zaključili su kako će ubuduće više pažnje posvećivati zdravoj prehrani i izbjegavati brza nezdrava jela.