Digitalne ploče

U Drvodjeljskoj školi Zagreb učenici koriste različite digitalne alate. Njima se potiče motivacija, kreativnost i natjecateljski duh učenika i dobivaju povratne informacije o ostvarenju ishoda učenja.

Padlet, Lino i Digipad su digitalne ploče koje učenici drvodjeljski tehničari restauratori svakodnevno koriste u usvajanju nastavnih sadržaja. Jednostavnost ovih alata omogućuje raznoliku primjenu u nastavnom procesu, za samostalan rad učenika, suradnju na različitim projektima, razmjenu ideja, izradu vizualnih sažetaka i ponavljanje gradiva. Ploče su “prazne” dok učenik ili nastavnik na njih ne stavi sadržaj. A onda je sve na jednom mjestu organizirano, vidljivo i svima uvijek dostupno.

Ako se radi neki istraživački zadatak, na takvom virtualnom zidu se objavljuju pronađene fotografije, poveznice za pristup raznim materijalima, dokumenti, tekstovi, videozapisi i sve što je svim učenicima vidljivo. Tako su informacije skupljene na jednom mjestu i sve je uvijek na dohvat ruke. Učenici odabiru sadržaje koji im pomažu pri rješavanju zadataka.

Na roditeljskom sastanku na takvoj ploči mogu mogu se pokazati relevantne obavijesti, upitnici, informacije ili podaci koji se trebaju komunicirati s roditeljima. Na satu razrednika na ploči se mogu postaviti savjeti za uspješno učenje, raspored nastavnih sati, a može se kreirati i razredna ploča na kojoj je moguća svakodnevna komunikacija razrednika s učenicima.

U nastavi strukovnih predmeta učenici sudjeluju tako da na virtualne zidove stavljaju domaće zadaće, vizualne sažetke, učitavaju datoteke ili zanimljive poveznice. Učenicima je takav vid rada zanimljiv i drugačiji, potiče se timski rad i međusobna suradnja. Nastavnici mogu izraditi svoju virtualnu ploču na kojoj učenicima postavljaju sadržaje ili poveznice kao izvore informacija za rad na određenom zadatku. Također, mogu postaviti kompletne scenarije poučavanja kao moderan način prezentiranja nastavnoga sadržaja. Digitalne ploče kao potpora u praćenju i vrednovanju učeničkih postignuća pospješuju aktivnost učenika u nastavnom procesu.