Digitalni alati u eTwinning projektu “Green entrepreneures”

Nastavnu su godinu zeleni poduzetnici OŠ Frana Galovića započeli eTwinning projektom „Green entrepreneures“. Učenici 6.a razreda dio su izvannastavne aktivnosti te su aktivno sudjelovali u brojnim aktivnostima projekta. Partneri na projektu su učenici i učitelji iz Grčke, Italije, Poljske, Rumunjske i Turske. 

Ovim projektom željeli smo učenike, a onda i zajednicu potaknuti da osvijeste svoj utjecaj na prirodu da učenici uoče kako svojim svakodnevnim aktivnostima utječu na okoliš i klimu i što mogu poduzeti kako bi to promijenili.

Početna je aktivnost bila izrada videa o školi iz koje dolazimo kao i kratak video koji predstavlja našu zemlju i grad. Alati koje su učenici koristili za izradu videa: Animoto i Quik. Zatim su učenici rješavali test kako bi provjerili koliko znaju o problemima okoliša napravljen u Surveymonkey alatu. Učenici su izrađivali logo projekta u alatu Canva ili su crtali nakon čega smo proveli glasanje za najbolji logo koji su izradili učenici iz Grčke.

Sljedeći zadatak učenika bio je izraditi maskotu od otpadnih materijala te su potom učenici glasali za najbolju maskotu koja nam je došla iz Italije. Učenici su svoje uratke loga i maskota stavljali na Padlet, a glasanje za maskotu je provedeno u alatu Poll-maker. Maskota je trebala postati glavni glumac filma koji bi učenike poučavao o tome kako zaštititi okoliš i kako se ponašati, ali situacija u kojoj smo se našli nam nije dopustila završiti taj zadatak. Učenici su na stranici https://www.footprintcalculator.org izračunavali svoje ekološke otiske kako bi jasno vidjeli kako svojim svakodnevnim navikama doprinose ili ne doprinose očuvanju resursa koje nam Zemlja daje. Kako nam se bližila nova godina odlučili smo da jedna od aktivnosti bude pisanje novogodišnje ekološke pjesme za koju su učenici potom crtali slike i snimali ih za Stop Motion animaciju u Stop Motion Studiu https://youtu.be/MHc8k5HY_Nk

Početkom veljače oformili smo akcijske timove koji su se sastojali od učenika iz svih zemalja i svaki tim se bavio različitom temom: onečišćenje vode, zraka, tla, klimatske promjene, onečišćenje bukom, plastika, odgovorno konzumiranje hrane, odgovorno korištenje energije. Alat Google Docs omogućio nam je da učenici međusobno surađuju na istom dokumentu. Rezultat ove zajedničke suradnje će biti „green game“ u obliku digitalne „board“ igre. Učenici trenutačno surađuju na eknjizi u alatu Bookcreator u kojoj će svaki učenik uređivati svoju stranicu i povezati ekologiju i epidemiju COVID – 19.

Učenici su imali prilike ojačati svoje komunikacijske, jezične i digitalne vještine, upoznati svoje vršnjake, države i škole iz kojih dolaze. Raznim aktivnostima su osvijestili svoj utjecaj na okoliš i svoje ekološke navike te su naučeno širili u svojim zajednicama putem weba škole i eTwinning panoa.