Dobrobit glazbe u razvoju djeteta

Glazba igra važnu ulogu u našim životima. Glazba je dio naše povijesti i može biti dobar način da otkrijemo prošlost i razumijemo sadašnjost.

Glazba igra važnu ulogu u našim životima. Učenje o glazbi u školi pomaže djeci:

  • da uživaju u širokom rasponu glazbe i sami stvaraju glazbu
  • povećati korištenje njihove mašte, kreativnost, osjetljivost na estetiku
  • izražavati se i emocionalno razvijati
  • razumjeti različite oblike komunikacije
  • koncentrirati i postati samo discipliniraniji
  • razviti svoju sposobnost slušanja s namjerom
  • razviti praktične vještine
  • poticati na aktivno sudjelovanje s drugom djecom kako bi zajedno stvarali glazbu
  • poticati osjetljivost učenika na glazbu te njihovo razumijevanje i uživanje u glazbi aktivnim sudjelovanjem u slušanju, skladanju i izvođenju
  • izražavanje i razvoj pojedinačnih vještina te razmjenu iskustava suradnje s drugima (pjevanje, sviranje, skladanje i slušanje mogu pružiti individualno i kolektivno zadovoljstvo.)
  • razviti svijest o glazbenim tradicijama i razvoju u različitim kulturama i društvima
  • imati priliku iskusiti osjećaj ispunjenosti koji proizlazi iz težnje za najvišim mogućim umjetničkim i tehničkim standardom.

Glazba je dio naše povijesti i može biti dobar način da otkrijemo prošlost i razumijemo sadašnjost. Može oživjeti i druge predmete – od matematike i jezika do geografije i znanosti.

Što će djeca naučiti o glazbi?

Djeca moraju provesti najmanje 45 minuta tjedno otkrivajući glazbu u nastavi. Naučit će:

  • kako pjevati i svirati niz glazbenih instrumenata
  • kako istražiti vlastite glazbene ideje i skladati glazbu
  • kako slušati glazbu i reagirati na nju (na primjer kroz ples)
  • o različitim vrstama glazbe, kao što su klasična, narodna, popularna itd.
  • o glazbi iz različitih vremena i kultura.

Što čini dobru glazbenu lekciju?

Stvari koje treba uzeti u obzir prije lekcije:

  • Koliko je jasan glazbeni aspekt izazova učenja?
  • Koliko jasno učitelj artikulira kvalitetu očekivanog glazbenog odaziva učenika?
  • Jesam li kao učitelj spreman glazbeno demonstrirati izazov učenja?
  • Napreduje li moja lekcija iz prethodne namjere učenja?
  • Razvijam li aspekte jezične i matematičke pismenosti kako bih podržao glazbeno učenje?
  • Omogućuje li izazov učenja različite smislene odgovore?
  • Imam li odgovarajuća glazbena sredstva?

Stvari koje treba zapamtiti tijekom lekcije:

Glazbeni zvuk je ciljani jezik lekcije. Riječi i notacije podržavaju, a ne pokreću glazbeno učenje.

  • Razvijate li zvučno razumijevanje glazbenog zvuka učenika?
  • Glazbeno zalaganje trebalo bi se dogoditi odmah
  • Dobra glazbena nastava potiče kreativne i originalne odgovore – pohvalite ih!
  • Dobra glazbena nastava koristi tijelo za usvajanje glazbe – dopuštate li učenicima da uzimaju, pamte, prisjećaju se i razumiju glazbene ideje?
  • Dobra glazbena nastava koristi fizičko kretanje kako bi pomogla učenicima da odgovore i razumiju glazbu – modeliranju i korištenju pokreta za razumijevanje pojmova tempa, visine, ritma i artikulacije?

Je li vašem učeniku dana prilika da…?

  • može doživjeti različite vrste glazbenog žanra?
  • baviti se praktičnom glazbom?
  • istražiti različite glazbene zvukove?
  • reagirati na razne glazbene podražaje?
  • kreativno raditi s glazbenim zvukovima?
  • poboljšati svoj glazbeni vokabular?