prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Dramski postupci u interpretaciji književnih tekstova

Dramski odgoj je oblik učenja i poučavanja s pomoću iskustva učenika. Dramske metode potiču suradničko i iskustveno učenje jer djeca bolje uče ono što dožive i iskuse.

Ostvarujući ovaj ishod u 5. razredu učenici izražavaju doživljaj književnoga teksta, razvijaju fantazijsko mišljenje doživljavanjem pročitanoga, izražavaju vlastite osjećaje, stavove i vrijednosti. U 6. razredu izražavaju vlastite predodžbe o stvarnosti i uvjerenja na temelju čitateljskoga iskustva, prepoznaju različite obrasce ponašanja likova, uočavaju etičku razinu književnoga teksta. U 7. razredu oblikuje uratke u kojima dolazi do izražaja kreativnost, originalnost i stvaralačko mišljenje. U 8. razredu uspoređuje književni tekst s njegovim prilagodbama u drugim medijima.

Dramski odgoj je oblik učenja i poučavanja s pomoću iskustva učenika. Dramske metode potiču suradničko i iskustveno učenje jer djeca bolje uče ono što dožive i iskuse. One učenika stavljaju u konkretne problemske situacije koje potiču istraživanje, suradnju, rad u paru ili skupini. Njima učenici razvijaju kreativnost, komunikacijske vještine, odgovornost…

  1. dramska metoda – kipovi (analiza pjesama Paje Kanižaja, 6. razred):
  • rad u paru
  • jedan učenik je “kipar”, a drugi “glina”
  • kipar od gline izrađuje lik kojim predstavlja pjesmu Paje Kanižaja
  • “glina” ne smije napraviti ništa samoinicijativno, ne govori
  • ostali učenici zaključuju koju pjesmu prikazuje kip – galerija kipova

2. dramska metoda – tunel misli (Smrt Smail-age Čengića, 8.razred)

  • skupina učenika je u ulozi misli (glasova) koje neki lik čuje (zamišlja)
  • misli njegove savjesti, savjeti i preporuke, predbacivanja i zamjerke, glasovi iz snova…
  • misli (učenici) mogu biti poredani od pozitivnih do negativnih ili na bilo koji drugi način – uloga savjesti, anđela čuvara, zida koji upija glasove likova…
  • lik/učenik prolazi kroz tunel (špalir), misli mu dobacuju svoje stavove
  • nakon prolaska tunelom, lik sažima rečeno i zaključuje o sebi i svojim postupcima