Festival prava djece u školi

Festival prava djece nastoji zagovarati, educirati ali i živjeti participaciju, prvenstveno putem programske aktivnosti “Razgovor počinje filmom” koja nastoji odgovoriti na potrebe i probleme djece i mladih putem osvjetljavanja gorućih tema kojima se bave odabrani filmovi.

Knjižničarka u suradnji s učiteljicom 4. b razreda Jasnom Katanić organizirala Festival prava djece u sklopu nastave u Osnovnoj školi Siniše Glavaševića u Vukovaru. Pogledali su kvalitetne filmove koje su snimali djeca i mladi, i pomoću njih odradile sat posvećen nekoj od brojnih tema koje filmovi otvaraju! Odlučile su se za temu – Vježbanje sreće – Zahvalnost. Neki su sretni kada provode vrijeme sa svojim najbližima. Drugi pak uživaju u osjećajima sreće kada borave u prirodi, a treće raduju putovanja i upoznavanje drugih gradova i zemalja. Ima i onih koji se raduju kad čitaju knjige i tako uđu svijet priče. Pisali su na post-it papirićima „Što je za mene sreća“

  • Usrećuje me ljubav i obitelj
  • Sreća je biti s obitelji i pomagati starijima
  • Sreća je kad se družiš s prijateljima i kada te netko voli
  • Sreća je za mene radost, kada se s nekim igraš
  • Sreća je kada imaš nekoga s kim možeš razgovarati kada si u problemu
  • Sreća je za mene sve.

Zadaci su bili sljedeći:

  1. grupa osmišljava neku fizičku vježbu (ili set vježbi) pomoću kojih će se razgibati. (Tijelo kao instrument)
  2. grupa: izrađuje svoju zajedničku listu zahvalnosti. Na papiru napišu “Zahvalan/na sam za..”
  3. grupa: grupa koja brine o sebi. Njihov zadatak je napisati popis stvari koje bi željeli u životu raditi i zbog koji bi se osjećali bolje. Na papiru su zapisali “Da više mislim na sebe…učinio/la bih…”
  4. grupa: imali su zadatak da jedni drugima kažu koje su to kvalitete koje ta osoba ima. Potrebno je da jedan drugom kažu rečenicu koja započinje sa “Kod tebe mi se sviđa to što…”
  5. grupa: osmišljava jedno dobro djelo koje će kao grupa /razred napraviti. Potrebno je da grupa osmisli dobro djelo, napravi plan izvede aktivnost i kasnije na predstavljanju grupnog rada animira cijeli razred da se u tu aktivnost uključe. Na poveznici možete vidjeti što je svaka od grupa prezentirala.