Financijska pismenost i eTwinning

Učenici sedmih razreda I. osnovne škole Varaždin pod vodstvom učiteljice mr.sc. Tamare Ređep uče o financijskoj pismenosti i razvijaju svoj odnos prema novcu u aktivnostima eTwinning projekta “Financijska pismenost”.  

Prema PISA-inom Konceptualnom okviru financijska pismenost definira se kao: “znanje i razumijevanje financijskih koncepata i rizika te uključuje vještine, motivaciju i samopouzdanje za primjenu takvog znanja i razumijevanja s ciljem donošenja učinkovitih odluka u nizu različitih financijskih konteksta kako bi se poboljšala financijska dobrobit pojedinaca i društva te omogućilo sudjelovanje u ekonomskom životu”.

Kao bi učenici što bolje razumjeli temeljne financijske koncepte te kako bi što uspješnije izvršili projektne zadatke, na stranicama projektnog Twinspacea stavljen je popis tema koje su učenici mogli proučiti. Također, uz ponuđene teme učenici su istraživačkim i timskom radom u manjim skupinama dolazili do potrebnih informacija koje su kasnije primijenili prilikom izrade digitalnih plakata na temu osnovnih pojmova iz financijske pismenosti. U sljedećoj aktivnosti svaki je učenik u tablici programa MS Excel prikazao iznose pojedinih stavki svojih osobnih troškova na temelju kojih je kasnije izradio godišnji izračun pojedinačnih i ukupnih troškova. Nakon svih dobivenih izračuna učenici su predlagali moguće mjere i načine uštede te su potom izradili plan štednje. 

Po završetku objave svojih digitalnih radova učenici su ponovno podijeljeni u timove pregledali radove i rezultate projektnih aktivnosti učenika iz drugih škola koji su objavljeni na stranicama Twinspacea. Analizom radova i pisanjem svojih komentara na zajedničkoj ploči za suradnju razvijali su kritičko mišljenje, ali upoznali su i novi način učenja suradnjom u virtualnim zajednicama. Osnovni cilj projekta je ostvaren, jer su tijekom projektnih aktivnosti učenici razvili kompetenciju financijske pismenosti. U svrhu evaluacije projekta izjasnili su se da su im sve aktivnosti bile zanimljive, a to je utjecalo da se aktivnije uključe u nastavni proces i pokažu veći interes za nastavne sadržaje.  

Literatura:

  1. Braš Roth, M., Gregurović, M., Markočić Dekanić, A., & Ružić, D. (2014.). PISA 2012: Financijska pismenost. Zagreb: Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja