prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Global Forum for Teachers Educators – platforma za suradnju učitelja

Global Forum for Teachers Educators ili GFTE okuplja članove iz više od 75 zemalja svijeta, koji imaju mogućnost redovitog pohađanja besplatnih webinara, sudjelovanja u radu različitih akademija, dijeljenja primjera dobre prakse, objavljivanja članaka i stjecanja doživotnog članstva.

Global Forum for Teacher Educators ili GFTE osnovan je 2014. godine kao inicijativa za ljudska prava. Rad se temelji na intelektualnoj razmjeni. Osnovao ga je dr. Munir Moosa, direktor-volonter, kako bi osnažio djecu, mlade, žene i starije osobe iz marginaliziranih zajednica. Također nudi besplatne mogućnosti za profesionalni razvoj učitelja. Sve aktivnosti GFTE-a u cijelosti su besplatne i temeljene na sustavu intelektualne razmjene dr. Munira Moose i socioekoetičkom modelu obrazovanja za ljudska prava. Forum okuplja članove iz više od 75 zemalja svijeta, a članovi su učitelji, nastavnici i profesori.

GFTE kao volonterski virtualni forum ima više virtualnih akademija: Akademija stručnog usavršavanja, Akademija obrazovanja za ljudska prava, Akademija ekološke i klimatske pismenosti, Globalna akademija ranog odgoja i obrazovanja, Globalni savez inkluzivnog obrazovanja temeljenog na potrebama, Globalni forum za kritičko promišljanje poučavanja i učenja, Globalni klub mentalnog zdravlja i svijesti o drogama, publikacija GFTE-a – Academy of Open Educational Resources, Globalna akademija obrazovanja iz neuroznanosti i Akademija socijalnog rada. Više o radu GFT-a možete pročitati na poveznici. Sve pojedinosti o društvenim i akademskim događanjima i aktivnostima redovito se ažuriraju na Facebook stranici.

Valja napomenuti da je radni jezik engleski i da se webinari održavaju najčešće neradnim danima, pretežno nedjeljom. Sudionici mogu dobiti potvrde o stručnom usavršavanju ukoliko prate prijenos uživo i prijave se na poveznicu objavljenu tijekom edukacije. Potvrde se šalju mailom 24 – 48 sati nakon održane edukacije. Zainteresirani se mogu prijaviti za dijeljenje primjera dobre prakse na međunarodnoj razini ili objavljivanje članaka u publikacijama GFTE-a, a članovi GFTE-a redovito su na raspolaganju za eventualna pitanja i pomažu članovima. GFTE vodi evidenciju o aktivnostima svakog člana. Ispunite li zadane uvjete, možete postati članom GFTE-a na godinu dana, a kontinuiranim radom stječete uvjete za dobivanje doživotnog članstva. Primjerice, da bi se postalo članom GFTE-a, u kolovozu 2024. objavljeno je da je potrebno dostaviti: 20 potvrda o sudjelovanju na webinarima, konferencijama ii simpozijima, 20 fotografija zaslona iz kojih je vidljivo da su članovi na osobnoj FB stranici dijelili osobna postignuća ili edukacije GFTE-a, potvrda o završenom online tečaju Socioethical Model of Human Rights Education te dva dokaza (fotografije) o besplatnom društvenom radu u zajednici s logom GFTE-a u pozadini.

Prema načelima koje promovira GFTE, skupina učenika OŠ Nikola Tesla s učiteljicom posjetila je Kuću utočišta u Rijeci. Upoznali su se s radom dnevnog centra za beskućnike, obišli prostor, razgovarali s jednim od korisnika i saznali više o njihovim obvezama u Kući. Informirani su o načinima pomoći građana i o tome kako je korisnike moguće angažirati na nekim poslovima, ovisno o mogućnostima pojedine osobe.
S drugom je skupinom učenika petih razreda organizirana četverosatna radionica o pravima djeteta. U vođenom razgovoru učenici iznose svoja iskustva i prethodno stečena znanja o pravima djeteta. Imenuju prava djeteta koja znaju i navode primjere iz osobnoga iskustva u kojima je vidljivo nepoštivanje prava djeteta. Zatim u parovima u zadanim tekstovima istražuju o pravima djeteta, izrađuju plakat i izvješćuju pred razredom. Fotografije realiziranih aktivnosti učitelj po potrebi šalje GFTE-u.

Jedna od realiziranih aktivnosti nosi naziv Ogledalo dobrih želja, a cilj joj je poticati uvažavanje svake osobe i razvijati pozitivnu sliku o sebi. Svaki učenik na listu papira crta samo okvir svog “ogledala” i potpisuje se na njega. Zatim je klupe potrebno složiti u središnji dio učionice tako da se svi učenici mogu nesmetano kretati oko njih. Učitelj “ogledala” postavlja na klupe, a učenici trebaju na svako “ogledalo”, osim svoje, osmisliti i napisati jednu pozitivnu poruku o osobi kojoj “ogledalo” pripada (npr. Dobar si prijatelj/prijateljica. Znaš čuvati tajne. Imam povjerenja u tebe.). Učenici pred razredom čitaju svoje poruke, izdvajaju one koje su ih najviše iznenadile i objašnjavaju doživljavaju li sebe onako kako ih vide drugi.

Učenici OŠ Nikola Tesla također su sudjelovali u natjecanju Global Talent Show (Global Talent Hunt Competition), koje je organizirao GFTE, i plasirali se među osam finalista iz cijelog svijeta. Bilo je moguće predstaviti različite talente učenika (pletenje, pjevanje…), a naši su učenici predstavili svoje kreativne uratke nastale na satovima hrvatskoga jezika nakon čitanja djela za cjelovito čitanje. (Opće informacije o radu GFTE-a napisane su uz suglasnost GFTE-a i dr. Munira Moose.)