Global Forum for Teacher Educators ili GFTE osnovan je 2014. godine kao inicijativa za ljudska prava. Rad se temelji na intelektualnoj razmjeni. Osnovao ga je dr. Munir Moosa, direktor-volonter, kako bi osnažio djecu, mlade, žene i starije osobe iz marginaliziranih zajednica. Također nudi besplatne mogućnosti za profesionalni razvoj učitelja. Sve aktivnosti GFTE-a u cijelosti su besplatne i temeljene na sustavu intelektualne razmjene dr. Munira Moose i socioekoetičkom modelu obrazovanja za ljudska prava. Forum okuplja članove iz više od 75 zemalja svijeta, a članovi su učitelji, nastavnici i profesori.
GFTE kao volonterski virtualni forum ima više virtualnih akademija: Akademija stručnog usavršavanja, Akademija obrazovanja za ljudska prava, Akademija ekološke i klimatske pismenosti, Globalna akademija ranog odgoja i obrazovanja, Globalni savez inkluzivnog obrazovanja temeljenog na potrebama, Globalni forum za kritičko promišljanje poučavanja i učenja, Globalni klub mentalnog zdravlja i svijesti o drogama, publikacija GFTE-a – Academy of Open Educational Resources, Globalna akademija obrazovanja iz neuroznanosti i Akademija socijalnog rada. Više o radu GFT-a možete pročitati na poveznici. Sve pojedinosti o društvenim i akademskim događanjima i aktivnostima redovito se ažuriraju na Facebook stranici.
Valja napomenuti da je radni jezik engleski i da se webinari održavaju najčešće neradnim danima, pretežno nedjeljom. Sudionici mogu dobiti potvrde o stručnom usavršavanju ukoliko prate prijenos uživo i prijave se na poveznicu objavljenu tijekom edukacije. Potvrde se šalju mailom 24 – 48 sati nakon održane edukacije. Zainteresirani se mogu prijaviti za dijeljenje primjera dobre prakse na međunarodnoj razini ili objavljivanje članaka u publikacijama GFTE-a, a članovi GFTE-a redovito su na raspolaganju za eventualna pitanja i pomažu članovima. GFTE vodi evidenciju o aktivnostima svakog člana. Ispunite li zadane uvjete, možete postati članom GFTE-a na godinu dana, a kontinuiranim radom stječete uvjete za dobivanje doživotnog članstva. Primjerice, da bi se postalo članom GFTE-a, u kolovozu 2024. objavljeno je da je potrebno dostaviti: 20 potvrda o sudjelovanju na webinarima, konferencijama ii simpozijima, 20 fotografija zaslona iz kojih je vidljivo da su članovi na osobnoj FB stranici dijelili osobna postignuća ili edukacije GFTE-a, potvrda o završenom online tečaju Socioethical Model of Human Rights Education te dva dokaza (fotografije) o besplatnom društvenom radu u zajednici s logom GFTE-a u pozadini.
Prema načelima koje promovira GFTE, skupina učenika OŠ Nikola Tesla s učiteljicom posjetila je Kuću utočišta u Rijeci. Upoznali su se s radom dnevnog centra za beskućnike, obišli prostor, razgovarali s jednim od korisnika i saznali više o njihovim obvezama u Kući. Informirani su o načinima pomoći građana i o tome kako je korisnike moguće angažirati na nekim poslovima, ovisno o mogućnostima pojedine osobe.
S drugom je skupinom učenika petih razreda organizirana četverosatna radionica o pravima djeteta. U vođenom razgovoru učenici iznose svoja iskustva i prethodno stečena znanja o pravima djeteta. Imenuju prava djeteta koja znaju i navode primjere iz osobnoga iskustva u kojima je vidljivo nepoštivanje prava djeteta. Zatim u parovima u zadanim tekstovima istražuju o pravima djeteta, izrađuju plakat i izvješćuju pred razredom. Fotografije realiziranih aktivnosti učitelj po potrebi šalje GFTE-u.
Jedna od realiziranih aktivnosti nosi naziv Ogledalo dobrih želja, a cilj joj je poticati uvažavanje svake osobe i razvijati pozitivnu sliku o sebi. Svaki učenik na listu papira crta samo okvir svog “ogledala” i potpisuje se na njega. Zatim je klupe potrebno složiti u središnji dio učionice tako da se svi učenici mogu nesmetano kretati oko njih. Učitelj “ogledala” postavlja na klupe, a učenici trebaju na svako “ogledalo”, osim svoje, osmisliti i napisati jednu pozitivnu poruku o osobi kojoj “ogledalo” pripada (npr. Dobar si prijatelj/prijateljica. Znaš čuvati tajne. Imam povjerenja u tebe.). Učenici pred razredom čitaju svoje poruke, izdvajaju one koje su ih najviše iznenadile i objašnjavaju doživljavaju li sebe onako kako ih vide drugi.
Učenici OŠ Nikola Tesla također su sudjelovali u natjecanju Global Talent Show (Global Talent Hunt Competition), koje je organizirao GFTE, i plasirali se među osam finalista iz cijelog svijeta. Bilo je moguće predstaviti različite talente učenika (pletenje, pjevanje…), a naši su učenici predstavili svoje kreativne uratke nastale na satovima hrvatskoga jezika nakon čitanja djela za cjelovito čitanje. (Opće informacije o radu GFTE-a napisane su uz suglasnost GFTE-a i dr. Munira Moose.)